سیاستاخبارجامعهTOP

سرپرست وزارت امور سرحدات؛ حفاظت از امارت اسلامی فریضه است، استقلال خود را حفظ کنیم 

 

کابل19 حوت باختر

سرپرست وزارت امور سرحدات ، اقوام و قبایل در نشست بزرگ که به هدف تامین وحدت ملی و استحکام نظام اسلامی در ننگرهار برگزارشده بود گفت: استقلال خود را حفظ کنیم وبه تبلیغات غرب فریب نخوریم، حفاظت از این نظام فریضه ما می باشد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور سرحدات، اقوام و قبائیل با نشر این خبر گفته است: نشست بزرگ مردمی از سوی وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل تحت عنوان تامین وحدت و استحکام  نظام اسلامی به سطح  ولایات زون شرقی در شهر جلال آباد برگزار شد.

 دراین نشست، ملانورالله نوری، سرپرست آن وزارت شیخ محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امربالمعروف نهی عن المنکر و سمع شکایات، شماری ازعلما دین و بزرگان قومی اشتراک داشتند.

عالمان دینی و بزرگان قومی دراین نشست گفتند: جای شکر است که چنین نشست برگزارمی شود که مردم را با هم نزدیک می سازد ومردم مشکلات شان را با مسوولان نظام شریک می سازند، ما همه برای بقای این نظام سعی تلاش نموده و از آن حمایت و پشتیبانی می کنیم.

آنان از حکومت خواستند که درقسمت مهارساختن دریای کنر، اعمارراه مواصلاتی ولایت نورستان ، ساختن سرک های ولسوالی ها، کلینیک های صحی، بندهای برق و حل منازعات  توجه بیشتر شود.

نماینده کوچی ها در این نشست گفت: قشرکوچی در کنار سایراقوام برای استقرار نظام اسلامی قربانی داده ودر مقابل اشغال مبارزه نموده است. ساختاراین نظام  طوری است که مسوولان آن خادمان مردم هستند، نه آمرین، عالیقدر امیرالمومنین برای پیروزی این  نظام عضوی از خانواده خود را قربانی داده است.

ملا نورالله نوری سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام وقبایل صحبت نموده گف: شما بزرگان قومی مجاهدین هستید، شما در مقابل انگلیس ها و روس ها جهاد نمودید. همه جهان به این قانع هستند که درنیتجه جهاد وقربانی های افغانان، یک نطام سوچه اسلامی در افغانستان حاکم شده است.

نوری درادامه بیان داشت، بیائید ازگذشته عبرت گیریم، استقلال خود را حفظ کنیم وبه تبلیغات غرب فریب نخوریم، مثل که دیروزسنگر فریضه ما بود، امروز حفاظت از این نظام فریضه ما می باشد. وی افزود، ما مسوولان شما نه، بلکه خادمان شما هستیم، مشکلات وخواسته های شما را به اندازه توان حل می سازیم وبه مقامات بلند رتبه کشور می رسانیم.

شیخ خالد حنفی سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر و سمع شکایات  گفت: پیشرفت کشور درنتیجه اخوت وبرادری مردم امکان پذیرمی باشد.

حنفی اضافه نمود، شماری که با خارجی ها به بیرون از کشور رفته اند، اکنون از آنجا برضد کشور و نظام تبلیغات شوم می کنند، اما این کار به آنها فایده نمی رساند، زیرا شما این  نظام را مشاهده  و از نزدیک مطالعه می کنید.

مولوی محمد علی جان احمد معین جرگه ها وهماهنگی امورقبایل گفت: نیروهای جهانی افغانان را به اقوام تقسیم نمود، خانه به خانه وقریه به قریه، بدی را به وجود آوردند وخون افغانان را ریختند.

وی افزود، که به این نظام  به چشم حکومت های دیگر نگاه نکنید، این نظام به برکت فداکارهای شما به میان آمده است، این نظام به هیچ بیگانه یی وابسته نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا