اخبارصحت

سرپرست سفارت ايران در كابل: قرار است یک شفاخانه در مرز ایران و افغانستان ایجاد شود

کابل، 8 ثور، باختر

سید حسن مرتضوی سرپرست سفارت ايران در كابل، در دیدار با داكتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه، از ایجاد یک شفاخانه در مرز ایران و افغانستان خبر داده است.

به گزارش آژانس باختر؛ وزارت صحت عامه با پخش خبرنامه‌یی گفته است که در اين ديدار روی همكاری كشور ایران در رابطه به ادامۀ كار دو شفاخانه‌ که از سوی آن کشور در کابل و بامیان ساخته می‌شود؛ بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

هم‌چنان سرپرست وزارت صحت عامه کشور از همکاری ایران تشکر کرده و اطمینان داده است که جهت همکاری بهتر در این راستا هیئتی را مؤظف میکند.

داکتر عباد هم‌چنان گفته است که ساختارهای کنونی سیستم صحی افغانستان برای مردم بسنده نیست و تلاش دارند با استفاده از يك ساختار جدید كيفيت خدمات صحی را بهبود بخشند.

وی از سرپرست سفارت ایران در کابل خواسته است شفاخانهیی را که در ساحۀ افشار کابل ساخته می‌شود؛ برای تداوی بیماران سرطان اختصاص دهد که جانب مقابل از این پیشنهاد سرپرست وزارت صحت عامه استقبال کرده است.

در همین‌حال، سرپرست سفارت ایران در کابل بر تداوم همکاری این کشور در افغانستان تاکید کرده و از رهبری وزارت صحت عامه خواسته است که نیازمندی‌های شان را در بخش دوا، واکسین کرونا و واکسین سرخکان شریک کنند تا در بخش‌های یادشده کمک صورت گیرد.

وی هم‌چنان گفته است که قرار است یک شفاخانه در مرز ایران و افغانستان ایجاد شود تا افغانان بتوانند برای تداوی بدون ویزه رفت و آمد کنند.

از سوی هم، رهبری وزارت صحت عامه از این کار ایران استقبال کرده و گفته است که کشور پاکستان نیز در نظر دارد تا دو شفاخانه را در نقطه مرزی تورخم و سپین بولدک ایجاد کند و خاطر نشان کرده است که در این راستا آمادۀ هر نوع همکاری استند.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا