اخباراقتصادجامعهTOP

سرمایه‌گذاری بیش از‌ ۱۵۰ میلیارد دلاری افغانان در کشورهای همسایه و منطقه

کابل ۶ جدی باختر
سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی گفته است: افغانان بیشتر از ۱۵۰ میلیارد دالر در بیرون از کشور سرمایه گذاری کرده اند که بیشتردر ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان و ایران سرمایه‌گذاری شده است.
یک رسانه خصوصی افغانی ، به نقل ازنورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفته است: امارت اسلامی می کوشد تسهیلاتی را برای تمامی سرمایه‌گذاران فراهم کند تا آنان بتوانند سرمایه‌های شان را به افغانستان انتقال دهند. به گفته‌ او، تنها ۹۵ میلیارد دلار از این مقدار در ترکیه سرمایه‌گذاری شده است.
نورالدین عزیزی گفت: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری را در ایران افغان‌ها کرده‌اند؛ البته در پاکستان طبق آمار غیر دقیقی این رقم حدود ۳ میلیارد دلار است و آمار دقیق از امارات نشان می دهد که افغان‌ها تقریبا ۵۵ میلیارد دلار در امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری کرده اند.
همزمان، شورای بازرگانان افغان در امارات متحده عربی بر ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران از سوی امارت اسلامی تاکید کرده است
حاجی عبیدالله صدرخیل رییس شورای تجار افغان در امارات متحده عربی خاطرنشان کرده است برای جلب سرمایه‌گذاری‌ها، تسهیلاتی باید برای سرمایه‌گذاران فراهم شود.
سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن گفت: در افغانستان ظرفیت سرمایه‌گذاری و فرصت‌های کاری وجود دارد. ما امیدوار هستیم امکانات بیشتری فراهم شود تا سرمایه افغانان در افغانستان جذب و سرمایه‌گذاری شود.
این در حالی است که امارت اسلامی توانسته است که اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در افغانستان و انتقال سرمایه شان به کشور جلب کند و تاکنون تنها در بخش معادن در کشور ۷ میلیارد دالر سرمایه گذاری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا