اخبارفرهنگTOP

سخنگوی امارت اسلامی سینماگران را به تهیه فلم‌های مثبت تشویق کرد

کابل / 22 حوت / باختر

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که جامعه ما به تولید فلم های مثبت نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ ریاست افغان فلم وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز سه فلم مستند را به نمایش گذاشت.

این فلم ها در رابطه به کارکردهای کارمندان افغان فلم، بازسازی شاهراه سالنگ از سوی امارت اسلامی و ساخت ساز پل کمپنی شهر کابل تهیه و تولید شده بود.

مولوی شفیع الله جاوید افغان، رییس افغان فلم در محفل نمایش فلم های یادشده گفت: کارمندان افغان فلم با اندک وسایل و تجهیزات توانسته اند که سه فلم را تولید و تهیه کنند.

او گفت: در بیست سال گذشته ذهنیت جوانان ما متاثر شده است و باید از طریق تولید و تهیه فلم، ذهنیت های آنان تغییر مثبت داده شود و در این راستا همه افراد مسوولیت دارند.

رییس افغان فلم گفت که در آینده این اداره در نظر دارد که برای آبادی کشور در بخش های مختلف فلم تهیه کند.

در این محفل ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، تهیه فلم های مثبت را در یک کشور مهم خواند و گفت: در بیست سال گذشته مانند تاثیرات و خرابی های جنگ، ذهنیت های افراد جامعه ما نیز متاثر شده است.

مجاهد افزود: باید ما فلم های زیادی در بخش های تشویق جوانان برای کار و آبادی کشور، آموزه های اسلامی و سایر بخش ها که در کشور نیاز است و کشور را آباد می کند، تهیه کنیم.

مجاهد، از کارمندان و سینماگران ریاست افغان فلم خواست که در راستای تهیه فلم های مثبت که جامعه ما نیاز دارد و جامعه را به سوی آبادی سوق دهد، تلاش کنند تا جهانیان بدانند که فلم نه تنها در بخش های منفی، بلکه در بخش های مثبت هم استفاده می شود.

بعد، مولوی عتیق الله عزیزی، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ صحبت کرد و گفت که جای خوشی است که ریاست افغان فلم در بخش آبادی و بازسازی، فلم های با کیفیت را تهیه و نمایش می دهد.

او از کارکردهای افغان فلم قدردانی کرد و از کارمندان آن اداره خواست که مطابق به فرهنگ و رسوم افغانی فلم های مستند که پیام مثبت برای مردم داشته باشد، تهیه و تولید کنند.

وی افزود: ما در نظر داریم که افغان فلم را در بخش تجهیزات تقویت کنیم و به نمایندگی از وزارت اطلاعات و فرهنگ این نهاد را حمایت می کنیم.

هم چنان مولوی احمد الله وثیق، رییس رادیو تلویزیون ملی، فلم و ویدیو را در یک جامعه در بخش اطلاع رسانی مهم خواند و افزود که از نظر تخنیکی فلم های که نمایش داده شد، معیاری و بسیار با مفهوم بود و پیام مثبت را در بخش بازسازی افغانستان می رساند و باید این اداره با وسایل مورد نیاز، مجهز شود.

 در پایان محفل پارچه تمثیلی که حاوی پیام مثبت برای جوانان بود، از سوی هنرمندان اجرا شد .

بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا