اخباراقتصادجامعه

سازمان غذایی جهان:بیش از یک‌میلیون و 800هزار نفر در چهار ولایت افغانستان کمک دریافت کرده‌اند

کابل، ۲۹ ثور، باختر
سازمان غذایی جهان می‌گوید که در سال روان میلادی، بیش از یک‌میلون و 800 هزار نفر در ولایت‌های سرپل، نورستان، غزنی و فراه از کمک‌های این نهاد مستفید شده اند.
به گزارش آژانس باختر؛ دفتر سازمان غذایی جهان در افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در سال 2022 میلادی، برای 573 هزار و 694 نفر در سرپل، 127 هزار و 491 نفر در نورستان، 908 هزار و 131 نفر در غزنی و 233 هزار و 96 نفر در فراه مواد غذایی و وسایل مورد نیاز کمک شده که مجموعاً یک‌ میلیون‌و 842 هزار و 412 نفر در ولایات متذکره از این کمک‌ها مستفید شده اند.
سازمان غذایی جهان می‌گوید که روند توزیع کمک‌های بشردوستانه در اکثر ولایات افغانستان ادامه دارد و تلاش می‌شود تا برای خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر کمک‌رسانی شود.
بر اساس معلومات سازمان ملل متحد، منجمد شدن دارایی‌های افغانستان در بانک‌های خارجی، خشکسالی، افزایش میزان بیکاری و مشکلات اقتصادی میلیون‌ها نفر را در معرض خطر قرار داده و دسترسی مردم به غذا را به شدت کاهش داده است.
سازمان ملل متحد هشدار داده است که در صورت عدم توجه به مشکلات اقتصادی افغانستان، این کشور با بحران بزرگ بشری رو برو خواهد شد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا