اخبارجامعهTOP

سازمان صحی جهان؛ 24درصد از مهاجرانی اخراجی از پاکستان کودکان زیر پنج سال هستند

 

کابل ۲۹  عقرب  باختر

سازمان صحی جهان  روز گذشته با نشر گزارش در مورد رسیدگی به مهاجران اخراجی از پاکستان گفته است: پس از اعلام ضرب‌الاجل پاکستان به مهاجران افغان بدون اسناد اقامت، در مجموع  سه صد بیست و هفت هزار و چهار صد مهاجر از طریق گذرگاه‌های تورخم و اسپین‌بولدک وارد افغانستان شده‌اند.

در گزارش تذکر رفته است: اکثر افرادی که از پاکستان اخراج شده‌اند، زنان و کودکان هستند که تقریبا 24 درصد آنان کودکان زیر پنج سال و 60 درصد شان کودکان و نوجوانان 17 ساله و کوچک‌ تر از آن هستند.

گزارش افزوده، 48 درصد از مجموع افرادی که از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند، زنان هستند و بیشتر کسان که تا کنون از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند، باشندگان ننگرهار هستند.

در گزارش آمده که پس از ننگرهار، بیشتر این مهاجران و پناه‌جویان به ترتیب باشندگان ولایت‌های کندهار، کنر، کندوز و لغمان هستند و حدود 90 درصد از مجموع این برگشت کنندگان  تمایل به بازگشت به مناطق اصلی‌شان را دارند.

سازمان جهانی صحت در گزارش خود گفته است که این نهاد و شرکایش تا 14 نوامبر برای بیشتر از  51 هزار برگشت کننده خدمات صحی ارائه کرده‌اند.

سازمان صحی جهانی صحت گفته است برگشت کنندگان از پاکستان قبل ازانتقال به مناطق اصلی‌شان در مناطق مرزی تورخم و سپین‌بولدک برای بایو متریک در سرپناه‌های موقت نگهداری می‌شوند.

این نهاد افزوده است که با نزدیک‌شدن فصل زمستان، این افراد در معرض آسیب‌پذیری بیشتر قرار می‌گیرند.

این در حالی است که امارت اسلامی با آغاز روند خروج مهاجران افغان از پاکستان کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات برگشت کننده را به ریاست معاون اداری ریاست الوزرا تشکیل داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا