اخبارجامعه

ساخت سه بند آب گردان کوچک در غزنی

غزنی ۲۳ دلو باختر
کار ساخت سه بند کوچک آب گردان در مرکز و ولسوالی اندر غزنی تکمیل وبه بهره برداری سپرده شد.
حافظ محمد امین جان عمری، والی غزنی در جریان افتتاح این بند های کوچک آب گردان گفت: هدف از ساخت این بند های آب گردان ذخیره سازی آب های کاریز ها وباران در فصل سرما وجلوگیری از خطر سیلاب ها می باشد.
به گفته عمری، اداره محلی غزنی در تلاش مهار سیلاب ها وذخیره سازی آب ها میباشد، وقرار است وزارت انرژی وآب در هر ولسوالی یک بند کوچک برای ذخیره سازی آب های باران و سیلاب ها اعمار نماید.
در همین حال مولوی محمد ادریس حنیف، رئیس زراعت آبیاری و مالداری غزنی میگوید که با ساخت این بند های کوچک صد ها جریب زمین از خطر سیلاب های احتمالی نجات داده شد و ده ها کار یز آب وزمین های زراعتی از آب ذخیره این بند ها مستفید میشود.
به گفته وی این بند های کوچک آب گردان در قریه های خرخشه، واحمدی ولسوالی اندر و قریه جبار وال در مرکز غزنی به کمک مالی کمیته ناروی ساخته شده است.
در همین حال سید محمد نوید، مسوول کمیته ناروی در غزنی به آژانس باختر گفت که این سه پروژه در مجموع بیش از شش و نیم میلیون افغانی هزینه برداشته که هرکدام این بند های آب گردان دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۱ هزار متر مکعب آب را دارا می باشد.
به گفته وی کار ساخت بند های آب گردان قریه جبار وال مرکز وبند احمدی ولسوالی اندر تکمیل شده ودر آینده نزدیک کار اعمار بند قریه خر خشه اندر نیز به پایان میرسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا