سیاستاخبارTOP

رییس الوزراء امارت اسلامی با معاون صدراعظم اوزبیکستان دیدار کرد

کابل / ۳ حوت / باختر

ملا محمد حسن آخند رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز با سردار اومرزاکوف  معاون صدراعظم اوزبیکستان و هیئت همراه اش دیدار کرد.

در این دیدار که مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه و نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت نیز حضور داشتند، هر دو جانب در مورد گسترش مناسبات و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف و برداشتن گام‌های عملی بخاطر تطبیق پروژه‌های مهم اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان ضمن خوش آمدید به هیئت متذکره، اوزبیکستان را کشور دوست و برادر افغانستان خواند و ابراز امیدواری کرد که بر مشکلات فایق آئیم و مشترکاً در راستای تطبیق پروژه‌های منطقوی تلاش کنیم.

ملا محمد حسن اخند از معاون صدراعظم اوزبیکستان خواست که سلام ها و تمنیات نیک وی را به رییس‌جمهور شوکت میرضیایف برساند.

در مقابل، سردار اومرزاکوف معاون صدراعظم اوزبیکستان، گفت که افغانستان بخش مهم اتصال آسیای مرکزی و آسیای جنوبی است و ادارات مربوطۀ دو کشور در زمینه تطبیق پروژه‌های مشترک و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، گام‌های عملی برخواهند داشت.

همچنان، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء در صحبت‌های خویش، افغانستان و اوزبیکستان را دو کشور باهم برادر و همسایه نزدیک خواند که دارای مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی می استند. وی افزود که امارت اسلامی بخاطر تطبیق پروژه‌های اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور آمادۀ هرگونه همکاری می باشد.

در این دیدار مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، گفت که پالیسی جدید امارت اسلامی اقتصاد محور است و می‌خواهیم افغانستان را به مرکز همکاری‌های اقتصادی و اتصال منطقوی مبدل کنیم.

وی تاکید کرد که بر اساس سیاست جدید امارت اسلامی، می‌خواهیم در آینده افغانستان میدان رقابت‌های کشورهای بزرگ نباشد، بل‌که به مرکز همکاری‌های منطقوی و بین‌المللی مبدل گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا