اخبارفرهنگTOP

رونمایی از اثر کتاب دسهار چاپی در غزنی

غزنی ۹ حوت باختر
ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی ازدومین اثر چاپی «کتاب دسهار چاپی» رونمایی کرد.
در مراسم رونمایی این اثر، برخی از مسولین ادارات دولتی، فرهنگیان، و شماری ازنویسنده گان شرکت ورزیده بودند.
ملا حمیدالله نثار رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی درین مراسم گفت که مولوی ضیاءالحق «حسان» یکتن از نویسنده گان کشور ، درین اثرش، کار نامه های مجاهدین امارت اسلامی و جنایت های گروه های اشغالگر آمریکا وغلامانش طی بیست سال گذشته را به تصویر کشیده است.
نثار از این نویسنده ی جوان قدر دانی نموده و ابراز داشت که تمام قهرمانی وقربانی های مجاهدین و جنایت هایی که از سوی اشغال گران بر ملت مجاهد افغانستان تحمیل شده است باید درج تاریخ شود تا نسل های آینده کشور از این تاریخ گواه باشند.
همچنان پوهنمل فدامحمد رییس پوهنتون تخنیکی غزنی چاپ این اثر را یک دست آورد قلمی خوانده گفت: باید تلاش صورت گیرد تا حقیقت هایی که در طول انقلاب صورت گرفته است را درج تاریخ کنیم و مردم را از قربانی های مجاهدین باخبر سازیم.
در همین حال مولوی ضیاءالحق «حسان» مولف کتاب د چاپی سهار گفت: این اثر قلمی در ۲۲۲ عنوان و ۱۰۰۰ تیراژ بچاب رسیده است که در آن به کار نامه ها، قربانی های مجاهدین و جنایت های نیروهای اشغالگر وغلامانش که بر ملت مسلمان افغانستان رواداشتند پرداخته شده است.
وی هدف از چاپ این اثر را رونمایی از جنایات آمریکا در کشور وقربانی های مردم افغانستان در طول زمان جهاد خواند.
حسام از همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی و مجاهدین قلمی امارت اسلامی افغانستان قدر دانی نموده وعده سپرد که تمام خاطرات تلخی را که مردم در طول انقلاب در ذهن شان حفظ دارند در اثر های بعدی اش بیان خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا