اخباراقتصاد

روسیه به سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی در افغانستان ابراز علاقه‌مندی کرد

کابل، 23 جوزا، باختر
خمیس مخیانوف رئیس گروپ شرکت‌های انرژی روسیه در دیدار با مولوی عارف الله عارف معین انرژی وزارت آب و انرژی، علاقه‌مندی خود را به سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی در افغانستان ابراز کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت آب و انرژی امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار پیرامون سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تولید انرژی در افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
در خبرنامه آمده است که رئیس گروپ شرکت‌های انرژی روسیه علاقه‌مندی خود را به سرمایه‌گذاری در تطبیق پروژه‌های تولید انرژی از منابع ذغال سنگ و دیگر منابع تولید انرژی در افغانستان ابراز کرده است.
از سویی هم؛ معین وزارت آب و انرژی ضمن استقبال از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری شرکت‌های انرژی روسی در افغانستان، بر همآهنگی بیشتر و آغاز اقدامات عملی جهت انجام همکاری‌های مشترک تأکید کرده است.
طبق یک خبر دیگر؛ نمایندۀ شرکت (Emin Electricity) ترکیه در دیدار با مولوی عارف الله عارف معین انرژی وزارت آب و انرژی، به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های تولید انرژی در افغانستان علاقه‌مندی نشان داده و خواستار همکاری رهبری این وزارت در راستای فراهم‌سازی تسهیلات شده است.
مسئولان وزارت آب و انرژی می‌گویند که جلب سرمایه‌گذاری به منظور تولید انرژی در افغانستان، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این وزارت آب است و در این اواخر، به منظور جلب سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی برنامه‌های زیادی از سوی رهبری وزارت روی‌دست گرفته شده است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا