اخبارTOPجهان

رهبران فرانسه، مصر و اردن خواستار آتش بس فوری درغزه شدند

کابل ۲۱ حمل باختر
رهبران فرانسه، مصر و اردن بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش بس فوری درغزه و آزادی اسرا تاکید کردند و خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه شدند.
به اساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر و عبدالله ثانی بادشاه اردن در مقاله‌ای مشترک درروزنامه لوموند فرانسه خواستار برقراری آتش‌بس فوری درغزه شدند.
مکرون، السیسی و ملک عبدالله در این مقاله‌ یی مشترک، بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس فوری در غزه و آزادی اسرا تأکید کردند و از مذاکرات جاری به وساطت مصر، امریکا و قطر اعلام حمایت کرده است.
آنان نسبت به پیامد‌های حمله زمینی به رفح که بیش از ۱.۵ میلیون آواره در آن‌جا حضور دارند، هشدار دادند و گفتند که عملیات نظامی در رفح تنها موجب تلفات، رنج و مصیبت‌های بیشتر شده و خطر تشدید تنش در منطقه را افزایش می‌دهد.
گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار موفق شد که پس از شش ماه جنگ در غزه و با شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی، قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس در غزه، با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممتنع (از سوی آمریکا) تصویب کند، اما تا اکنون اجرایی نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا