اخبارجامعه

رئیس محکمهٔ مرافعه سرپل: فاصله میان محاکم و مراجعین در آن ولایت از بین رفته است

سرپل، ۲۹سرطان ، باختر
مسئوولان در ریاست محکمۀ مرافعۀ سرپل می گویند که فاصله میان مردم و محاکم را از بین برده اند و دوسیه های نسبتی متهمان به شکل شفاف، بدون واسطه و رشوه پیگیری می شود.
در همین حال مراجعین محاکم نیز می گویند که واسطه و رشوه خوری در محاکم نیست، اما به دلیل تازه کار بودن قضات، طی مراحل دوسیه های آنان به درازا می کشد.
مولوی یارمحمد عمری، رئیس محکمۀ مرافعۀ سرپل به خبرنگارمحلی آژانس باخترگفت که به خاطر از بین بردن فاصله ها میان محاکم و مردم تلاشهای را انجام داده است.
وی افزود که در حکومت گذشته بیشتر فیصله ها در بدل رشوه و واسطه صورت می گرفت، اما فعلاَ قضات علمایی استند که سالها مبارزه را به خاطر از بین بردن بی عدالتی در کار نامۀ دارند و کار قضا را به شکل درست به پیش می برند.
به گفتۀ وی، در ده ماه گذشته به بیش از دو هزار دوسیه رسیده گی صورت گرفته است که دوسیه های حق وراثت زنان را نیز شامل می باشد.
وی گفت که بعضی دوسیه ها که طی مراحل آن وقت زیاد را گرفته است، از حکومت گذشته باقی مانده است که مطابق به فرمان امیرالمومنین دوسیه هایی که در هر محکمه باقی مانده است، کارش از همان محکمه آغاز شود.
عمری گفت: فعلاَ هم به دوسیه های جدید رسیده گی می شود و هم به دوسیه های که از حکومت گذشته باقی مانده است که کار بعضی دوسیه ها را به درازا می کشد.
عبدالبصیر یکتن از مراجعین محکمۀ مرافعه سرپل به آژانس باختر گفت: در محاکم سرپل شاهد رشوه خوری و واسطه نیستیم و از کار محاکم خیلی خرسند استیم، اما به دلیل تازه کار بودن قضات کار ما به درازا می کشد و اگر به دوسیه به سرعت رسیده گی شود، خیلی خوب می شود.
خیر محمد یکتن دیگر از مراجعین محکمه مرافعه نیز از نبود فساد و واسطه ابراز رضایت می کند و خواهان سرعت بیشتر جهت رسیده گی به دوسیه ها شد.
حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا