سیاستاخبارجامعه

رئیس زراعت دایکندی با نماینده گان دفتر یوناما دیدار کرد

کابل، ۲۰ جدی، باختر
مولوی شیراحمد رفیع رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت دایکندی با سارا دی مول مسوول دفتر یوناما در بامیان و ماروین نماینده دفتر یوناما در کابل دیدار نمود.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری بانشر این خبر نگاشته است: در این دیدار مسولین دفتر یوناما هدف از سفرشان را بررسی وضعیت عمومی دایکندی به ویژه بررسی وضعیت زراعت و مالداری در دایکندی عنوان نموده و خواستار شریک سازی معلومات در رابطه به وضعیت زراعت و مالداری در دایکندی گردیدند.
در این دیدار رییس زراعت ولایت دایکندی پیرامون وضعیت زراعت و مالداری در دایکندی، پیرامون وضعیت خشک سالی نسبت به سال‌های گذشته، موجودیت امراض و آفات حیوانی و نباتی و فعالیت های آن اداره به نماینده گان یوناما معلومات داد.
او پروسس لبنیات، پروسس بادام، نبود مارکیت، صعب العبور بودن و کوهستانی بودن راه های مواصلاتی را به عنوان چالش عمده در بخش زراعت در آنولایت خواند، همچنان پیشنهاداتی را مانند مدیریت آب از طریق احداث واتر شیت‌ها، چکدم، اعمار ذخیره‌های خورد وکلان آب ، اعمار کانال‌های آبیاری، توزیع علوفه حیوانی، تخم‌های اصلاح شده بذری و کود کمیاوی را برای دهاقین، به مسولین دفتر یوناما ارایه کرد.
دراخیر مسوولین دفتر یوناما برای مرفوع سازی مشکلات و درنظر گرفتن پیشنهادات رییس زراعت آنولایت وعده همکاری در سال‌های آینده دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا