اخبارفرهنگ

ذبیح الله مجاهد؛ موجودیت دو فدراسیون، سبب رقابت ناسالم میان رسانه ها می شود

کابل/۹دلو/ باختر

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی می گوید؛ یک نهاد حامی رسانه ها در افغانستان فعالیت دارد، نیازی به فدراسیون دیگری نیست.

ذبیح الله مجاهد، در توییتی با عنوان «وضاحت» نوشته است «در حالیکه هم اکنون یک نهاد حامی رسانه ها در افغانستان فعالیت دارد، نیازی به فدراسیون دیگری که بیشتر اعضای آن سال ها از فعالیت دست کشیده اند و یا از افغانستان فرار کرده اند، مناسب نمی باشد و سبب رقابت ناسالم میان رسانه ها می گردد.»

وی افزوده است که اگر رسانه ها به دنبال فعالیت عادی رسانه یی می باشند، باید جواز شان را تمدید کرده، مالیات گذشته شان پرداخت کنند و در چارچوب قوانین رسانه  یی در یک فضای سالم و واقعی فعالیت نمایند.

این گفته ها در واکنش به گزارش ها درباره منع برگزاری نشست خبری فدراسیون ژورنالیستان افغانستان است.

فدراسیون ژورنالیستان افغانستان  در نظر داشت که به روز چهارشنبه یک کنفرانس خبری را در شهر کابل با محوریت بررسی اوضاع خبرنگاران و رسانه های افغانستان برگزار کند، که این نشست برگزار نشد، مسوولان این فدراسیون می گویند که مسوولان امارت اسلامی مانع برگزاری نشست آنان شدند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امات اسلامی می‌گوید، در حالی که یک فدراسیون فعال رسانه‌ها از قبل در کابل وجود دارد، اعلان فدراسیون دیگر و نیز عضویت آن رسانه‌ها که سال‌ها قبل فعالیت شان متوقف شده و مسوولان آن از کشور فرار کرده اند، یک گام مثبت نیست.

مجاهد، افزوده که چنین کاری، سبب به میان آمدن رقابت‌های ناسالم میان رسانه‌ها می‌شود. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا