سیاستاخبار

دیدار والی بامیان بامعاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل در افغانستان

بامیان ،۲ اسد، باختر
مارکیس پونزل، معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان
و اسکارت میلر، مسئوول بخش سياسي دفتر يوناما درکشور امروز با الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان، ملاقات کردند.
به گزارش آژانس باختر، مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان، از حضور این هیئت بلند پایه سازمان ملل متحد در بامیان اظهار قدر دانی کرد و ابراز داشت: رهبری امارت اسلامی خواهان تعامل و روابط خوب با دنیا است.
والی بامیان بر آزاد سازی پول‌های مسدود شده افغانستان، تاکید کرد و گفت که به منظور رشد اقتصادی در کشور، بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری های لازم در بخش کشاورزی در کشور باید پول های مسدود شده آزاد شود.
الحاج مولوی عبدالله سرحدی، در خصوص ایجاد نظام فراگیر گفت ا-ا مصمم به تامین حقوق همه اقوام و اقشار کشور است وحضور همه اقوام در ساختار کشور دارای اهمیت است وتلاش می شود تعادل قومی در سطوح بالا و پایین بوجود آید.
مسئوولان محلی بامیان، از این هیئت سازمان ملل متحد خواستند: در بخش های صحت، تعليم، کشاورزی، و زیر ساخت ها با اداره محلی بامیان، همکاری نماید و همچنان از نهادهای مدد رسان ملی و بین المللی خواست در قسمت مساعدت های بشری اصل شفافیت را در بین خانواده های مستحق رعایت نموده وکمک ها باید به نیازمندان توزیع گردد.
در اخیر پونزل، معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد ضمن قدر دانی از همکاری مقام ولایت گفت: ما در بامیان با فعالان مدنی، جوانان ومتنفذين ديدار کردیم که از خدمات اداره محلی راضي و خرسند بودند و ما از ایجاد کمیسیون مردمی، شورای علما و کمیسیون ها برای حل مشکلات در بین کوچی ها و هزاره ها در بامیان استقبال می کنیم.
این هیئت بلند پایه سازمان ملل متحد وعده سپرد: در نشستی که قرار است در تاشکند برگزار شود موضوعات ذيربط را با جامعه جهانی در میان بگذارد. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا