سیاستاخبارفرهنگTOP

دیدار معاون سیاسی ریاست با شماری از نویسندگان، حافظان، مینیاتورها و ناشران

کابل ۱۸ حوت باختر
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرادر حالی‌که سرپرست وزارت های امور خارجه و صحت عامه نیز حضور داشتند، با شماری از نویسندگان، حافظان، مینیاتورها و ناشران ۳۴ ولایت کشور دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی رياست الوزرا به آژانس باختر خبر داد: این نشست که از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شده بود، در آن نویسندگان، حافظان، مینیاتورها و ناشران به سطح کشور اشتراک داشتند.
آنان به منظور مشوره بخاطر چاپ و طرح شماری از کتاب های دینی به شمول قرآن کریم در کشور، به کابل آمده اند.
در این دیدار مولوی حیات الله مهاجر فراهی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت:به خاطر چاپ و نشر قرآن کریم در کشور پیشنهادهای صورت گرفته، از سوی مقام عالی ریاست الوزرا منظور شده و به زودی در این زمینه کارهای قابل توجه انجام خواهد شد.
معاون سیاسی ریاست الوزرا از تلاش های وزارت اطلاعات و فرهنگ به‌خاطر آثار چاپی و توسعه فرهنگی در کشور، ستایش کرد و از اشتراک کنندگان نشست تشکر نمود که نظریات و مشوره های شان را در خصوص موضوعات ضروری با مسوولان شریک می‌سازند.
مولوی عبدالکبیر افزود که امارت اسلامی افغانستان به بخش های فرهنگی توجه ویژه دارد و تلاش می کند در این راستا نارسایی های چندین دهه را حل کند که در نتیجه آن راه برای رشد فرهنگ راستین اسلامی و افغانی هموار می شود.
وی گفت که با اشغال نظامی کشور همزمان تهاجم فرهنگی نیز آغاز شد که تاثیرات آن هنوز هم احساس می شود و به خاطر ازبین بردن آن اقدامات جدی روی دست است.
موصوف انکشاف فرهنگ اسلامی و ملی و جلوگیری از تهاجم فرهنگی را مسوولیت مشترک تمام نویسندگان و مسوولان دانست.
معاون سیاسی ریاست الوزرا افزود که پس از فتح، امارت اسلامی متوجه تمام تجربیات ناخوشایند و بد است که ملت ها و دولت ها در طول تاریخ با آن ها روبرو بوده اند و در اثر آن کشورها درگیر بحران و جنگ های داخلی شده اند.
معاون سیاسی ریاست الوزرا گفت: امارت اسلامی در میدان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متوجه مشکلات ناشی از برنامه های شوم شبکه های استخباراتی جهان است، با احتیاط گام بر می‌دارد و تلاش دارد افغانستان همانند جهاد در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز موفق باشد.
معاون سیاسی ریاست الوزرا در اخیر صحبت هایش، به خاطر رسیدگی به پیشنهادات نویسندگان، حافظان، مینیاتورها و ناشران اطمینان داده، گفت که امارت اسلامی درنظر دارد که صنعت چاپ را در داخل کشور رشد دهد تا به شمول کتاب های دینی، تمام آثار کتبی مورد نیاز در افغانستان چاپ شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا