اخبارامنیت

ده ها طالب مسلح به شمول  طالبان پاکستانی وچیچنی درقندهارکشته شدند

قندهار/۲۰ جدی/ باختر

درحالی که نیروی ویژۀ امنیت ملی همچنان مشغول عملیات ضد هراس افگنی درقندهاراست، مقامات نظامی ازکشته شدن ده ها طالب مسلح به شمول طالبان پاکستانی و چیچنی سخن می گویند.

طالبان خارجی بیشترمشغول آموزش شیوه های ماین وبمب گذاری، حمله های مسلحانه وساخت بمب و ماین به افراد وابسته به گروه طالبان بود.

این عملیات کم از کم دو روز پیش، به حمایت قوای هوایی بربخش هایی از ولسوالی پنجوایی راه اندازی شده است؛ محل هایی که دراین اواخرگواه حضور وفعالیت طالبان مسلح به ویژه طالبان خارجی وابسته به این گروه بوده است.

یک منبع قطعۀ صفرسه امنیت ملی درقندهاربه آژانس باخترگفت که درجریان این عملیات، هفتاد طالب مسلح کشته شدند و ده هاطالب دیگر زخم برداشتند.

اوگفت که درمیان کشته شدگان سهطالب پاکستانی وسه چیچنی شامل اند.

به اساس گزارش ها، این طالبان خارجی مشغول آموزش شیوه های بمب وماین سازی و حمله های هراس افگنانه به طالبان مسلح درقندهاربودند.

پیش ازاین، درماه گذشته جنرال تادین خان مسوول پولیس قندهارازافزایش حضور طالبان خارجی درصفوف طالبان درجنوب کشورخبرداده بود.

اوگفت که این طالبان خارجی وابسته به شبکۀ القاعده اند که به افراد گروه طالبان شیوه های ساخت بمب وماین وحمله های هراس افگنانه و استفاده ازجنگ افزارهای شب بین را آموزش می دهند.

طالبان تاکنون دراین باره چیزی نگفته اند.

مقامات ارشد نظامی کم از کم دو باردر یک ماه اخیرادعا کردند که درحمله های هوایی وزمینی چندین عضو شبکۀ القاعده که با طالبان کارمی کردند، کشته شدند.

این درحالی است که گروه طالبان به ویژه پس ازامضای پیمان صلح با امریکا، ارتباط با شبکه های تروریستی جهانی ازجمله القاعده را رد کردند.

بندی ازمواد پیمان صلح امریکا با طالبان براین است که این گروه ارتباط با گروه های هراس افگن جهانی ازجمله القاعده را قطع کند وبه کاهش خشونت ها و شرکت مثبت درگفت وگو های صلح تمکین کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا