انتخابات

دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی٬ در روند باز شماری شرکت نمی کند

کابل /26 عقرب / باختر
در حالی که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که اختلاف نظر پیرامون باز شماری آرا با دسته های انتخاباتی از میان رفته است و این روند  امروز مجددا آغاز شده است رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید:درروند بازشماری آرا اشتراک نمی کنیم .
به گزارش آژانس باختر:داکترعبدالله رییس دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی که امروز در یک نشست خبری در کابل سخن می گفت اظهار داشت : تصمیم شب گذشته کمیسیون مستقل انتخابات عدم پابندی این نهاد را نسبت به انتخابات نشان می دهد وما خواهان  ابطال آرای خیالی استیم .
وی علاوه کرد که وارد کردن آرای صندوق های خیالی درسیستم غیرقانونی است زیرا کمیسیون انتخابات تاکید کرده بود که رای با یومتریک اعتبار دارد.
عبدالله تصریح کرد: ما بعداز تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات فیصله کردیم که درروند بازشماری سهم نمی گیریم .
به گفته وی اگرکمیسیون انتخابات درموردتصمیم امروزش تجدید نظر نکند کمیسیون به دست خود٬ مشروعیت انتخابات واستقلال خود را زیرسوال  می برد.
وی علاوه کرد که کمیسیون مستقل انتخابات تا کنون هیچگونه جواب قناعت بخشی نامزدان و نهاد های  داخلی وخارجی ارائه نکرده است و یکبار دیگرتاکید می کنم که کمیسیون مستقل انتخابات با ید در تصمیم ازسرگیری روند بازشماری تجدید نظر کند .
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که بازشماری آرای آن محلات که این روند در آن توقف یافته بود امروز از سرگرفته شد .
هفته گذشته روند بازشماری ازسوی کمیسیون مستقل انتخابات در34 ولایت آغاز شده بود اما بنابراعتراض شما از ی نامزدان و شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ازبهر  روشن نشدن 300سر نوشت  هزار رای ، این روند متوقف شد.جاوید روشان  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا