اخبارTOPجهان

حماس برای ادامه مذاکرات با اسرائیل شرط گذاشت

 

کابل  ۲  جدی  باختر

رسانه های عربی  گزارش داده اند که رییس جنبش حماس برای  ادامه مذاکرات با اسرائیل شرط گذاشته است « در ازی آزادی یک اسرائیلی ده فلسطینی»

او گفته است اصل آزادی یک اسیر اسرائیلی در ازای ۱۰ اسیر فلسطینی همچنان پابرجا است.

روزنامه الاخبار لبنان نوشته است: مذاکرات اسرائیل و حماس در خصوص آزادی اسیران و آتش‌بس در نوار غزه ادامه دارد و «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه پیامی به میانجیگران منتقل و در آن تاکید کرده که زمان توافقات بر مبنای آتش‌بس موقت دیگر گذشته و تنها گزینه باقی مانده، تبادل اسیران بر اساس اصل «همه در مقابل همه» است.

این روز نامه نوشته است که یحیی السنوار تاکید دارداصل آزادی یک اسیر اسرائیلی در ازای ۱۰ اسیر فلسطینی همچنان پابرجا است.

الاخبار همچنین اعلام کرد که رژیم اسرائیل می‌خواهد قبل از تائید نهایی این اقدام، از خواسته‌های حماس درباره اسامی اسرایی آگاه شود که می‌خواهد به عنوان بخشی از توافق آزاد شوند.

در همین حال شبکه اسرائیلی «کان» به نقل از یک منبع مطلع مصری از روند مذاکرات غیرمستقیم برای دستیابی به توافق آتش‌بس جدید میان مقاومت فلسطین و این رژیم خبر داد.

پیش تر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داده بود، مذاکرات مهم و جدی برای آزادی اسیران این رژیم در جریان است اما توافق قریب الوقوع نیست.

رژیم اسرائیل که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

 

مقاومت حماس و حماسه آفرینی مردم غزه باعث شده است که  تل ابیب دیگر زیاد خواهی نکند بل امتیاز دهد  .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا