سیاستاخبارTOP

جلسۀ کابینه به ریاست رییس جمهوری، برگزارشد

کابل / ۱۷قوس /باختر

 جلسۀ کابینه به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با اشتراک اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ برگزار شد.

به اساس گزارش  دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این جلسه، ابتدا رییس جمهوری یکبار دیگر مراتب تسلیت و همدردی خود را به خاطر وفات سید محمد خیرخواه شخصیت جهادی، والی اسبق هرات و سفیر پیشین کشور در ایران و تاجکستان، شخصیت های اکادمیک کشور هر یک پوهاند داکتر عبدالواسع سلطانی و پوهاند داکتر بشیر حلیمی، حاجی زراب گل تاجر ملی و کلان قوم، محمد حسن سپاهی رییس اتاق پیشه وران و دکانداران افغانستان، جنرال سهیلا صدیق، الحاج سید معصوم امیری تجار خییر در بخش معارف و مسوول بنیاد خیریه لیان امیری، خبرنگار ورزیده کشور خانم سپوږمی میوندی و استاد هارون کارگر یکی از مربیان ورزیدۀ فوتبال افغانستان ،به خانواده های آنان ابراز کرد وبا  یادبود از اولین سالروز درگذشت داکتر ناکامورا، از خدمات وی به افغانستان تمجید کرد.

بعداً در مورد پلان حکومت غرض مدیریت شیوع موج دوم ویروس کرونا در در بخش های مختلف که شامل مدیریت استراتیژی کرونا، مدیریت زنجیر منابع، کیفیت خدمات، چگونگی تولید و تهیه آکسیجن، چگونگی تهیه واکسین، تاثیرات اجتماعی و خطرات احتمالی آن بالای شهروندان، کیفیت شفاخانه های دولتی و خصوصی در تشخیص و تداوی ویروس کرونا، حسابدهی و شفافیت، دقت و ارائه ارقام از مرجع واحد و تمرکز روی ساختار وزارت صحت عامه، معلومات ارائه شد.

سپس کابینه، وزارت صحت عامه برای ایجاد مرکز سوق و اداره واحد در آن وزارت، ایجاد کمیته بین الوزراتی و تدویر جلسات به صورت همه روزه با تمامی رییسان مرکزی و ولایتی وزارت صحت عامه، تدویر جلسات رهبری حکومت دو روز در هفته به ریاست رییس جمهوری غرض رفع چالش ها و تامین نیازمندی‌های آن وزارت در مرکز و ولایات، ایجاد مرکز واحد پاسخگویی به تماس های تلیفونی شهروندان در مرکز و ولایات و توظیف تیم مشورتی در مرکز و ولایات غرض ارائه مشوره های صحی با شهروندان، توظیف کرد.

همچنان به این وزارت هدایت داده شد تا پیشنهادهای مشخص را به جلسات رهبری حکومت غرض ایجاد تسهیلات برای شفاخانه های کشور در زمینه تدارکات، ایجاد معیارهای واضح برای توزیع عادلانه منابع به ولایات و ولسوالی ها به خصوص ولسوالی های دوردست و صعب العبور، ایجاد ظرفیت ها برای استفاده از منابع و تجهیزات، ایجاد سیستم نظارتی در زمینه تست ویروس کرونا و ترتیب میکانیزم واضح برای ارائه و نشر ارقام، ارائه کند.

به همین ترتیب وزارت صحت عامه و اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری توظیف شدند تا به منظور آغاز برنامه های آگاهی دهی و اطلاع رسانی در مورد شیوع موج دوم ویروس کرونا به شهروندان و آغاز کارزارسرتاسری استفاده از ماسک در محلات مزدحم و محیط سربسته به همکاری وزارت ها و ادارات دولتی، علمای کرام، نهادهای اجتماعی و رضاکاران، اقدام کنند.

کابینه به والیان ولایات به خاطر آغاز فعالیت دوباره کمیته‌های ولایتی مبارزه با ویروس کرونا و ارائه گزارش کارکردهای آنان به جلسات رهبری حکومت، هدایات لازم داد.

در این جلسه، پیشنهاد وزارت صحت عامه مبنی بر توقف فعالیت های صالون های عروسی مطابق فیصله قبلی کابینه مورد تایید قرار گرفت.

در بخش دیگر جلسه کابینه پیشنهاد وزارت شهرسازی و اراضی مبنی بر استملاک موازی (۱۲۰۰۰) دوازده هزار متر مربع زمین و (۴۸۲۴) متر مکعب دیوار و احاطه ساختمان ساحات کاروان سرای ولایت بامیان جهت حفاظت از ساحات تاریخی و فرهنگی، تصویب شد.

در اخیر جلسه، تمام وزارت ها و اداره های دولتی، والیان، قومندانان امنیه، مستوفیان و روسای گمرکات ولایات غرض تسریع روند جمع آوری عواید و مالیات مطابق هدایت شماره ۳۴۵۹ مورخ ۲۵/۸/۱۳۹۹ مقام عالی ریاست جمهوری، توظیف شدند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا