سیاستاخبارجامعهTOP

توزیع پول نقد به افغانهای اخراج شده ازپاکستان درجوزجان، به دستوررهبر امارت اسلامی افغانستان

شبرغان 20 حمل باختر
مطابق به هدایت عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله، برای یک صدوچهل خانواده مهاجرین اخراج شده اجباری ازپاکستان، از سوی مستوفیت جوزجان پول نقد کمک شد.
مسئولان در اداره مستوفیت جوزجان میگویند که این مساعدت مطابق به هدایت عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله، از سوی وزارت مالیه برای آنعده از خانواده هایی که از کشور های همسایه جبرآ اخراج شده اند، توزیع شد.
مولوی محمد دین حقنواز مستوفی جوزجان به آژانس باخترگفت که از این مساعدت ها سهم هر عضو خانواده مبلغ دوهزار افغانی میشود که نظر به تعداد اعضای خانواده این پول توزیع شده است و این پول از سوی وزارت مالیه با تاسی از هدایت عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله برای اعضای 140 خانواده مهاجر تامین شده است.
قاری گل حیدر شفق والی جوزجان می گوید که هزارن هموطن ما با مشکلات فراوان اجبارآ از کشور های همسایه اخراج شدند و حتی مال و زندگی تعدادی از هموطنان در آن کشور ها باقی ماند و اکثرآ آنها واقعآ متضرر اند.
والی جوزجان افزود: در حالیکه امارت اسلامی همواره تلاش نموده است تا از طریق های مختلف به نیازمندی های مهاجرین اخراج شده اجباری رسیده گی نماید در پهلوی آن زعیم امارت اسلامی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر یک مقدار پول نقد را برای این خانواده ها در نظر گرفته است.
به گفته وی، زعیم و مسئولین امارت اسلامی همیشه در فکر مشکلات ، نیازمندی ها و رسیده گی به ضروریات هموطنان خود هستند و توزیع این پول نشانه از این مورد است.
در همین حال شماری از خانواده های که از این مساعدت مستفید شده اند از لطف و دلسوزی زعیم امارت اسلامی نسبت به وضعیت این خانواده ها ابراز قدردانی و سپاسگذاری نموده می گویند: مشکلات زیادی است ما با آنها روبرو هستیم و نیاز به مساعدت های بشری بیشتر از سوی حکومت و موسسات همکار هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا