اخبارجهان

تلاش نهاد های امنیتی ایران برای بازداشت عاملان انفجارهای کرمان

 

کابل  ۱۶ جدی  باختر

نهاد های امنیتی ایران تلاش های شان را برای بازداشت عاملان انفجارهای روز چهارشنبه  کرمان شدت بخشیده اند. تاکنون ۹ نفر از  شش ولایت آنکشوربازداشت شده اند.

احمد وحیدی؛ وزیر داخله‌ ایران اعلام کرده است که برخی عوامل درگیر با انفجارهای کرمان که در آن بیش از ۳۰۰ تن کشته و زخمی شدند، بازداشت شده‌اند. وزارت اطلاعات ایران هم در بیانیه‌ای از دستگیری ۹ عامل انفجارهای کرمان در ۶ ولایت آن کشور خبر داده است.

احمد وحیدی؛ وزیر داخله‌ این کشور گفته است که سرنخ‌هایی در خصوص افراد دخیل در انفجارهای کرمان پیدا شده و بخشی از کسانی که در ماجرا نقش داشتند، بازداشت شده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای وحیدی جزئیات بیشتری ارائه نکرده و افزوده است که اطلاعات کامل این موضوع توسط دستگاه اطلاعاتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وحیدی گفته است:  «امروز کار در کنترل دستگاه‌های اطلاعاتی است و با قدرت و سرعت عمل به موقع جریانات تروریستی که مورد حمایت رژیم‌‍‌های تروریست‌پرور هستند در چنگ قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی هستند و با سرعت برخورد می‌شود.» هدف او از کشور های تروریست پرور اسرائیل و امریکا است، در گذشته نیز ایران این دو کشور را در وقایع تروریستی در ایران دخیل دانسته است.

همچنین روز جمعه ساعتی بعد از اتمام خاکسپاری کشته شدگان انفجارهای شهر کرمان، وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از «عاملان» این حمله انتحاری، اهل کشورتاجیکستان بوده است.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید هویت مهاجم دوم هنوز روشن نیست. بنا بر بیانیه وزارت اطلاعات ۹ نفر از «شبکه پشتیبانی» مهاجمان در شش ولایت ایران شناسایی و بازداشت شده‌اند.

چهارشنبه گذشته، دو انفجار مرگبار در فاصله‌ ۲۰ دقیقه از هم در منطقه‌ به «گلزار شهدا» در ولایت کرمان، در مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی؛ فرمانده سابق شاخه قدس سپاه پاسداران به وقوع پیوست که در آن ۱۰۳ نفر کشته و ۲۷۰ نفر زخمی شده‌اند.

داعش در این حادثه ادعای مسوولیت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا