اخبارجامعهTOP

تلاش اداره محلی بامیان به بازگشایی راه ها و نجات گیرماندگان دربرف

 

بامیان 13 حوت باختر

اداره محلی بامیان همچنان در تلاش اند تا راه های منتهی به مرکز آن ولایت را بازگشایی کنند و گیرماندگان دربرف را نجات دهند،این روند به گونه مستقیم از سوی والی بامیان نظارت می شود.

 مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان، از مسیر بامیان- دره صوف دیدن کرده و چهار تن از رانندگان را که در ساحه ” بند قلعه خدایی” در اثر ریزش برف و توفان شدید گیر مانده بودند ، نجات داده است.

عبدالصبور سیغانی سخنگوی والی بامیان به آژانس باختر گفت: مولوی عبدالله سرحدی با تیم پاک کاری ریاست فواید عامه بامیان، پس ازبازگشایی مسیر بامیان- دره صوف از کوتل حاجی گگ که بامیان را به کابل وصل می سازد، دیدن کرد. این مسیر از سه روزبه اینطرف در پی برف باری های اخیر مسدود شده بود و بیش از ۳۰ موتر در آنجا گیر مانده بودند، حالا به صورت مقطعی به روی ترافیک باز شده و رانندگان این ۳۰ موتر با مسافرین شان نجات داده شدند.

دفتر مطبوعاتی والی بامیان همچنان می‌گوید که شاهراه بامیان- دره صوف با طول ۹ کیلو متر و مسیر کابل بامیان با فاصله ۷ کیلومتر ساعت ۳ صبح امروز امروز، با همکاری تیم برف پاکی ریاست فواید عامه و ماشینری های شرکت قراردادی از وجود برف پاک کاری شده و مسیر به صورت موقت به روی رفت و آمد بازگشایی شده است.

همچنین شاهراه کابل – بامیان از ساحه سیاه خاک الی سر کوتل حاجی گگ به فاصله ۷۵ کیلو متر که در اثر بارف باری ها و توفان های شدید بسته شده بود در هماهنگی با مسوولان میدان وردگ نیمه شب گذشته توسط تیم برف پاکی ریاست فواید عامه آن ولایت از وجود برف پاک شد.

والی بامیان در جریان بازدیدش با رانندگان و مسافران گفته است که اداره محلی بامیان در تلاش است تا شاهراه بامیان را باز نگهداشته و به مشکلات  مسافران در اسرع وقت رسیدگی صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا