اخبارجهان

ترکیه از امریکا خواست برای پایان جنگ غزه مداخله کند

کابل  ۲۷ قوس  باختر

در حالی که درگیری میان حماس و رژیم اسراییل در غزه ادامه دارد، وزارت خارجه ترکیه از گفتگوی تلیفونی وزبرخارجه آنکشور با وزیر خارجه  امریکا خبر داده‌است.

در این گفتگوی تلیفونی هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه از آنتونی بلینکن همتای امریکایی خود خواسته است که برای پایان جنگ در غزه مداخله کند.

بربنیاد گزارش‌ها، وزیر خارجه ترکیه در این گفتگوی تلیفونی با اشاره به بدتر شدن اوضاع در غزه و کرانه باختری از امریکا خواسته است تا از نفوذ خود بر رژیم اسرائیل برای توقف حملات استفاده کند.

فیدان همچنین خواستار کشاندن تل‌ابیب به میز گفتگوها برای آغاز فرآیند سیاسی به‌هدف دستیابی به صلح عادلانه پس از برقراری آتش‌بس دایمی میان حماس و اسرائیل شده است.

این در حالی است که ترکیه از زمان آغاز حملات اسرائیل بر غزه تاکنون با این حملات مخالفت و امریکا را به دخالت در آن متهم کرده است.

پیش از این، رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از حملات رژیم اسراییل، رژیم نتانیاهو را «تروریستی» خوانده بود.

با این همه موضع گیری، شماری از اعضای پارلمان و سیاست ورزان منتقد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نسبت به موضع او ایراد های دارند و می گویند که اردوغان موضع ثابت ندارد و بخش اعظم تیل مورد نیاز اسرائیل از آذربایجان و منابع دیگر که از مسیر ترکیه رد می شوند تامین می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا