اخباراقتصادجامعه

تاکید مسوولان برفعالیت دوباره سیلوی بلخ

مزارشریف/ 10 دلو/ باختر

مسوولان کارخانه سیلو دربلخ خواهان توجه امارت اسلامی برای فعالیت دوباره این کارخانه شدند.

آنان می گویند درصورت فعالیت دوباره این سیلو، امارت اسلامی می تواند نان خشک نظامیان وحتی نهاد های ملکی را ازآن به دست آرد.

با غیرفعال شدن این سیلو، صدها کارمند آن نیز بی کارشده اند.

این سیلو دردهه های گذشته بخش اعظمی ازنان خشک واحد های نظامی وملکی را تامین می کرد و همچنان تولیدات آن در بازار ها در دسترس شهروندان قرارمی گرفت. اکنون ازاین سیلو تنها تاسیسات آن به جا مانده است.

سیلوی بلخ درسال ۱۳۶۲ خورشیدی، به همکاری اتحاد جماهیر شوروی وقت در جنوب شهر مزارشریف به فعالیت آغاز کرد.

مولوی جاوید صدیقی سرپرست کارخانه سیلوی بلخ به آژانس باختر گفت که این سیلو سالها تمام نیازمندی های نان خشک قطعات نظامی و ملکی دولت را در شمال کشور تامین می کرد ولی اکنون به علت مشکلات از تولید بازمانده است.

او ازامارت اسلامی خواست که با سرمایه گذاری دو باره این کارخانه بزرگ تولید نان خشک را فعال کند.

انجینر محمد صادق صبا، مشاور  کارخانه سیلوی بلخ می گوید که برای دو باره فعال شدن این سیلو، طرح سه ماده یی را طرح و به مسوولان ارشد دولت و وزارت زراعت ارایه کرده اند.

اوگفت که برای بازسازی وفعالیت دوباره این سیلو یک ملیون یورو درکار است.

محسین مسوول بخش پخت و پز سیلو نیز به آژانس باختر گفت بخش نان پزی کارخانه سیلو آماده فعالیت است، اگر دولت امکانات را در اختیار ما بگذارد دراندک زمان ما مایحتاج نان خشک قطعات نظامی را تامین می توانیم.

کارشناسان امور اقتصاد می گوید که فعالیت دوباره سیلوی بلخ بر اقتصاد کشور و نیز اشتغال زایی به جوانان بیکار اثرمثبت دارد.ختم/م-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا