اخبارفرهنگجامعه

برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ یی غرب افغانستان با معرفی بهترین‌ها

هرات 29 حوت باختر
برای نخستین‌بار جشنواره جایزه بهترین‌های رسانه‌ یی حوزه غرب کشور از طرف “کمیته حمایت و نظارت از رسانه‌ها” به حمایت مالی ریاست آژانس انسجام همکاری جمهوری ترکیه در هرات برگزار شد.
احمد سعید حقیقی استاد پوهنتون و یک‌تن از داوران این جشنواره به آژانس باخترگفت که در این جشنواره یک صدو چهل وچهارتن فعالیت‌های رسانه‌ی خویش را به رقابت گذاشتند که در نتیجه هفت تن از بهترین‌های مستند، گوینده خبر، مجری، گزارشگر، عکاس و برنامه‌ رادیویی انتخاب شدند.
به گفته‌ی استاد حقیقی، جوایز به رسانه‌ها بر اساس معیارهای مسلکی خبرنگاری در نظر گرفته شده است.
این جشنواره با حضور داشت معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، رئیس دفتر تیکا، مسوولان رسانه‌ها و خبرنگاران همراه بود.
مولوی حیات الله مهاجر معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور می‌گوید که پشتیبانی از رسانه‌ها در اولویت کاری امارت اسلامی قرار دارد.
مولوی مهاجر گفت” در تلاش حل مشکلات رسانه‌ها اند و مشکل دسترسی خبرنگاران به اطلاعات نیز تا حدودی حل شده است.”
الحاج مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز از رسانه‌ها به عنوان بخش مهمی از جامعه یاد کرده و تاکید کرد که ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات همگام با دیگر نهادها در راستایی بهبود وضعیت اطلاع‌رسانی، حل مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران تلاش می‌کند.
در ادامه عرفات دینیز رئیس دفتر تیکا در هرات و حامی مالی این جشنواره، برگذاری نخستین جشنواره رسانه‌ یی را یک گام مهم در آینده رسانه‌ها و خبرنگاران عنوان کرده و از ادامه همکاری دفتر تیکا در این عرصه با کمیته حمایت و نظارت از رسانه‌ها اطمینان داد.
در نخستین جشنواره برترین‌های رسانه های حوزه غرب ۷ تن از خبرنگاران و گرداننده‌های رسانه‌ها از حوزه غرب کشور مقام برتر بدست آوردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا