اخباراقتصادجامعهTOP

با گسترش فعالیت شرکت دولتی سپین زر کندز، برای صدها تن فرصت های شغلی ایجاد شد

 

کندز30 دلو باختر

با فعال شدن بخش‌های زیادی شرکت دولتی سپین‌زرکندز، برای صدها تن زمینه کار فراهم گردیده است.

مسؤلان شرکت دولتی سپین‌زر کندزمی‌گویند: بعد ازپیروزی دوباره امارت اسلامی، بخش‌های مختلف این ‌شرکت دوباره فعال و آغاز به تولید نموده است.

انجنیر ناهید فرخاری معاون عملیاتی و تخنیکی ریاست شرکت دولتی سپین ‌زربه آژانس باختر گفت:با سعی و تلاش مسوولان محلی کندز و توجه رهبری وزارت مالیه، بخش‌های این شرکت دوباره فعال و برای  صدها تن زمینۀ کار، نیز فراهم گردیده است.

اکنون بخش های  پروسس و بسته‌بندی محلوچ، پروسس و تولید روغن زغِر و چگید، تولید صابون، تولید دستمال کاغذی، رول آشپز‌خانه، قطی سازی، یخ‌سازی فعال است.

به اساس آمارارائه شده، هم اکنون بیش از سه صد کارگر دراین شرکت مشغول کار اند.فرخاری افزود: در بخش محلوچ، بیش از دوهزار متریک تُن پنبه خریداری شده که دست‌گاه موجود در هشت ساعت کاری، ظرفیت پروسس و بسته بندی چهل تُن را دارد.

وی می‌افزاید که دستگاه پروسس و تولید دستمال کاغذی روزانه یک تُن مواد را پروسس و در حدود ده‌هزار قطی دستمال کاغذی و دوهزار رول کاغذی آشپز خانه را تولید می کند.

معاون شرکت دولتی سپین‌زر می‌گوید: دستگاه تولید روغن زغر و چگید، روزانه ظرفیت تولید یک صد تُن را دارد.

به گفته او دربخش پروسس و تولید صابون نیز روزانه شصت هزار کلچه صابون و در۲۴ ساعت به یک صدو بیست هزار کلچه صابون تولید می‌گردد.

فرخاری گفت”در نظر داریم که در آینده نزدیک، دستگاه‌های تولید صابون روُ شُویی و شامپوی گیاهی را نیز تدارک دیده در این بخش نیز تولیدات داشته باشیم.”

وی از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهد که مواد خام را بیشتر به این شرکت فراهم سازند تا تولیدات افزایش یابد.

در همین حال کارگرانی که در این شرکت مصروف کار هستند، از درآمدی که به دست می‌آورند، راضی اند. آنان از مسئولان امارت اسلامی می خواهند که همچو شرکت‌های تولیدی را در این‌ولایت بیشتر فعال نمایند تا زمینه کار برای سایر شهروندان بی‌کار، نیز فراهم گردد.

این در حالیست که چندی قبل، فابریکه قند بغلان نیز پس از سال‌ها توقف،  به هماهنگی ریاست شرکت دولتی سپین‌زر، دوباره فعال گردیده است.

قابل ذکر است که در نتیجه سعی و تلاش مسئولان امارت اسلامی، بیشتر شرکت های تولیدی غیر فعال، در ولایت های مختلف کشور دوباره فعال گردیده و ازین طریق شمار زیادی شهروندان مصروف کار شده اند؛ زیرا فراهم شدن کار اقتصاد کشور،  نیز رشد کرده و  زندگی مردم، رونق می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا