اخبارجامعه

باشندگان شهر فیروزکوه از افزایش بهای مواد خوراکی نگران اند

فیروزکوه/19حمل / باختر

همزمان با آمدن ماه مبارک رمضان، شماری از باشندگان شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور با ابراز نگرانی از گران‌ فروشی در بازارها، می‌گویند که شاروالی باید بازار را به‌ گونۀ جدی نظارت کند و از احتکار و گران‌ فروشی جلوگیری کند.

آنان می‌گویند که با آمدن ماه مبارک رمضان و گران ‌فروشی دکانداران و تجار، مردم نمی‌توانند مواد خوراکی مورد نیازشان را تامین کنند.

باشندگان غور می گویند که بهای مواد خوراکی به‌ گونۀ‌ چشم‌ گیری افزایش یافته است.

صفی الله باشندۀ شهر فیروزکوه به آژانس باخترگفت که با بلند رفتن بهای مواد خوراکی نمی‌توانند نیازمندی‌های‌ شان را در ماه مبارک رمضان تامین کنند.

او افزود که همه ساله با آمدن ماه مبارک رمضان قیمت مواد اولیه بگونۀ‌ سرسام‌آور بلند می‌رود و باشندگان شهر فیروزکوه نمی‌توانند که نیازمندی‌های‌ شان را تامین کنند.

همچنان فروشندگان مواد خوراکی در غور هم بلندرفتن نرخ مواد اولیه را در تغییر بهای دالر در برابر پول افغانی می‌دانند و می‌گویند که این چالش در تمام نقاط افغانستان وجود دارد.

از سوی هم، مسوولان محلی در غور با تایید افزایش قیمت مواد اولیه در شهر فیروزکوه، می‌گویند که تیم‌های نظارتی به خاطرکنترول های مواد اولیه موظف شده است و از گران‌فروشی در ماه مبارک رمضان جلوگیری می‌کنند.

غلام ربانی مجیب، سرپرست شاروالی شهرفیروزکوه می‌گوید که برای دکانداران شهر فیروزکوه نرخ‌ نامه توزیع نشده است؛ زیرا به ‌گفتۀ‌ او بازار آزاد است.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا