سیاستاخبار

باشندگان بامیان درهمایشی از امارت اسلامی حمایت کردند

بامیان/ 13 حوت/ باختر

باشندگان بامیان با اشتراک مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان درگردهمایی از امارت اسلامی حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان از حمایت علما، متنفذان، فرهنگیان وتمام مردم بامیان در این همایش مردمی قدردانی کرد و افزود: امارت اسلامی با نصرت الهی و حمایت مردم مسلمان افغانستان به پیروزی رسید و نیروهای تا به دندان مسلح امریکا و ناتو با تجهیزات و امکانات پیشرفته نظامی نتوانستند که در برابر مجاهدان مقاومت کنند و با شکست روبرو شدند.

وی به مردم بامیان اطمینان داد تلاشی ‌خانه‌ به‌ خانه در بامیان حقیقت ندارد و هیچ کسی حق ندارد که به بهانه جمع آوری سلاح وارد خانه های مردم شوند و ازمردم خواست به توطئه های تفرقه‌ آمیز بیگانه گان گوش ندهند.

وی همچنان خاطر نشان کرد که حقوق و جایگاه انسانی که برای زنان در قرآن و نظام اسلامی در نظر گرفته شده است در هیچ دین و در هیچ کشوری غربی داده نشده است.

والی بامیان در رابطه به جمع آوری عشر و زکات گفت: مشکلی که در جمع آوری عشر و زکات در ولایت بامیان بود حل شد و ما تلاش داریم یک برنامۀ مشخص که به نفع مردم غریب و مستحق باشد ترتیب کنیم تا فقرا و نیازمندان از آن مستفید شوند.

دراین همایش حجت السلام والمسلمین استاد نصرالله واعظی رییس شورای علمای تشیع بامیان از تامین امنیت در بامیان ازالحاج عبدالله سرحدی والی بامیان و مسوولان امارت اسلامی قدردانی کرد وافزود: مسوولان دولتی در برابر مردم مسوولیت دارند و در یک امتحان الهی قرار دارند و باید کوشش کنند که با مردم رفتار خوب و نرم داشته باشند و از ایجاد رعب و وحشت خود داری کنند.

وی افزود که علما، متنفذان و مردم شریف بامیان همیشه در تعامل با حکومت محلی است و حالا نیز ما در راستای تامین امنیت همکار و همگام ادارۀ محلی می باشیم.

محفوظ حمیدی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا