اخبارTOPجامعهصحت

ایمپلنت‌های دندانی در افغانستان؛ ترفندها، نکات کلیدی و افق های جدید

هرات ۲۰ دلو باختر
ایمپلنت های دندانی در افغانستان؛ ترفند ها وافق های جدید،عنوان اولین کنگرۀ ایمپلنت های دندانی در افغانستان است که پوهنتون هرات در یک مراسم با شکوه با همکاری اتحادیۀ داکتران دندان حوزۀ غرب برگزار کرد.
این برنامه بزرگ با حضور داشت مولوی حیات الله مهاجر فراهی معاون ولایت، شیخ الحدیث مفتی عبدالغفار رییس پوهنتون هرات، مولوی عبدالعزیز نعمانی معاون علمی پوهنتون، داکتر محمد ناصر انوش رئیس اتحادیه داکتران دندان زون غرب، رئیس پوهنحی ستوماتولوژی پوهنتون طبی کابل و سایر اشتراک کنندگان در هوتل ارگ برگزار شد.
مولوی حیات الله مهاجر فراهی معاون ولایت هرات، از برگزار کنندگان این کنگرۀ ملی قدردانی نموده و ضمن تأکید بر چنین تحقیقات و برنامه های مفید، وعدۀ هرگونه همکاری و حمایت را داد.
در عین حال شیخ الحدیث ابوالحکمت مفتی عبدالغفار رئیس پوهنتون هرات ضمن تشکر از معاونیت تحقیقات و مجله علمی، همکاری اتحادیۀ داکتران دندان و شرکت مواد دندانی عظیمی در راه اندازی این کنگره و مثبت ارزیابی کردن این برنامه، برگزاری چنین گردهمایی‌هایی می‌تواند به میزان قابل توجهی مشکلات صحی در جامعه را کاهش دهد و از طرفی زمینه ایجاد خلاقیت و نوآوری در سیستم‌های صحی را نیز مهیا نماید.
داکتر محمد ناصر انوش رئیس اتحادیه داکتر دندان در زون غرب گفت: این اولین کنگره در سطح افغانستان است که در هرات برگزار میگردد.
وی افزود درآینده، کنگرۀ سه روزۀ ایمپلنت های دندان نیز بزگرارخواهد شد.
رئیس اتحادیه داکتر دندان زون غرب گفت: همچنان این اتحادیه در چوکات وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان نیز برنامه های دیگری در راستای بهبود سیستم صحی ارائه خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا