انتخابات

اوایل هفته آینده نتیجه ابتدایی انتخابات اعلام می شود

کابل 27 قوس / باختر
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید روند بازشماری آرای  شش ولایت تکمیل شده است و د بدخشان جریان دارد .
پنجشیر، بغلان ، جوزجان ، فاریاب ، بدخشان ،سرپل و تخار از جمله ولایت های بود که به دلیل اعتراض و مخالفت شماری از دسته های انتخاباتی روند بازشماری آرا درآنها متوقف شده بود اما این روند اوایل هفته جاری دراین هفت ولایت آغازشد.
عبدالعزیز ابراهیمی  سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به آژانس باخترگفت روند تفتیش وبازشماری آرا درشش ولایت تکمیل شده است و مواد چهارولایت ( پنجشیر ،تخار، جوزجان وسرپل ) به دفترمرکزی رسیده است و دوولایت (بغلان وفاریاب) درحال رسیدن است اما روند بازشماری دربدخشان  تا فردا تکمیل خواهد شد .
ابراهیمی افزود : با تکمیل روند بازشماری دراین هفت ولایت ، کمیسیون انتخابات تلاش دارد که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را دراوایل هفته آینده همگانی کند.
این درحالیست که دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی به رهبری عبدالله عبدالله تاکید دارد که نتیجه بازشماری 27 ولایت که بدون حضور ناظران دسته های انتخاباتی تکمیل شده است ، برای آنان قابل قبول نیست .
اما سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز تاکید دارد که پس از تکمیل روند بازشماری آرا درهفت ولایت باقی مانده ، نتایج ابتدایی انتخابات  اعلام خواهد شد زیرا روند بازشماری 27 ولایت قبلا تکمیل شده است .جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا