انتخابات

امکان اعلام قسمی نتایج انتخابات

کابل 10 قوس  / باختر
مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات  می گویند که  با تکمیل شدن بازشماری ارای 27 ولایت ،امروز نتایج قسمی انتخابات اعلام خواهد شد.
به گزارش آژانس باختر: اورنگ زیب عضو کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفته است که اعضای کمیسیون مستقل انتخابات پس از تکمیل شدن روند بازشماری 27 ولایت٬  تصمیم گرفته اند که امروز نتیجه  قسمی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کنند.
این عضو کمیسیون مستقل انتخابات تصریح کرد که اعضای رهبری این نهاد  به نتایج قسمی ونتایج ابتدایی بحث کردند وهمچنان درباره متوقف بودند روندبازشماری هفت ولایتی که تا کنون دفاتر ولایتی این نهاد ها مسدود است بحث های همه جانبه شد و تصمیم گرفته اند  که از جمله اعلام نتایج قسمی دراجندا ما قرار داد.
اورنگ زیب همچنان از دسته های انتخاباتی  خواسته است که اجازه دهند تا روند بازشماری هفت ولایت که روند باز شماری در آن متوقف است٬آغاز شود وتانتایج انتخابات را به زود ترین فرصت اعلام کنند.
این درحالیست که روند بازشماری آرا در 27 ولایت تکمیل شده است اما این روند در هفت ولایت دیگر به دلیل مخالفت ها و اعتراض های دسته های  با تاخیرمواجه شده است .
پیش از این مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات هشدارداده بودند که اگرممانعت دسته‌های انتخاباتی در بازشماری آرا ادامه یابد، این نهاد خواهان مداخله حکومت در این باره خواهد شد.
کمیسیون مستقل انتخابات درحالی از اعلام نتیجه قسمی انتخابات خبرمی دهد که روزجمعه دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی دریک راه پیمایی اعتراضی  درشهر کابل ازکمیسیون مستقل انتخابات خواست که 300 هزار آرای بدون بایومتریک که غیرقانونی است باید باطل اعلام شود .اما کمیسیون انتخابات تاکنون دراین باره واکنش نشان داده وهمواره تاکید دارد که این نهاد به اساس قانون وطرزلعمل های انتخابات عمل کرده است. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا