سیاستاخبارTOP

امارت اسلامی؛ خواستار حل تنش میان تحریک طالبان پاکستان و حکومت آن کشور شد

کابل ۲۷/  حمل / باختر

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی خواستار حل منازعه موجود میان تحریک طالبان پاکستانی و حکومت آن کشور از طریق گفت وگو شد.

 مجاهد شام روز گذشته به یک رادیو خصوصی گفته است « خوب است که اگر برای حل منازعه در پاکستان یک راه حل پیدا شود»

او افزوده است « ما می‌خواهیم که در همۀ منطقه امنیت باشد، در پاکستان هم جنگ و مشکلات نباشد و از طریق صلح آمیز این مسئله حل شود»

با آن که سخنگوی امارت اسلامی٬  منازعه جاری میان طالبان پاکستانی و حکومت آن کشور را یک معضل داخلی دانسته و گفته است که این کار به امارت اسلامی ارتباط ندارد٬ با آنهم تاکید داشته است٬ ما ‹ امارت اسلامی› حل و فصل آن را می‌خواهیم، تا یک راه حل سالم برای آن پیدا شود، این به نفع همۀ منطقه و به منفعت مردم پاکستان است.

ذبیح الله مجاهد در حالی چنین یک فراخوان را داده است که  شام دیروز در یک درگیری در منطقه داتاخیل وزیرستان شمالی هفت نظامی پاکستان و چهار جنگجوی طالبان پاکستانی جان شان را از دست دادند٬ اردوی پاکستان وقوع چنین یک واقعه را در  وزیرستان شمالی تائید کرده است.

در همین حال نیمه شب گذشته٬ پاکستان بخش های از مناطق میر صفر و کورایی ولایت خوست، بیست تنی ولایت کنر ‌و ساحاتی از ولایت پکتیکا را هدف حملات هوایی قرار داده است.

قاری نجیب‌الله حنیف؛ سخنگوی والی کنر٬ این خبر را تأیید کرده و گفته‌است که مقام ولایت هیئتی را به منطقه فرستاده تا اوضاع را از نزدیک بررسی کند٬  گفته شده است که این  حملات تلفاتی را در پی داشته است.

معلوم نیست که این حملات هوایی نیمه شب گذشته ربطی به حادثه دیروز در وزیرستان داشته است یا خیر؟

پاکستان در گذشته نیز به بهانه حضور طالبان پاکستانی بخش های از کنر و ولایت های دیگر سرحدی را هدف حملات هوایی قرار داده است .  تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا