اخبارجامعه

افزایش بهای مواد اولیه درخوست؛ شهروندان خواهان تعیین نرخنامه شدند

شهرخوست/ 21 حمل/ باختر

شهروندان خوست ازآنچه افزایش بهای مواد اولیه می خوانند، ابرازنگرانی کردند.

آنان ازشاروالی خوست خواستند تا برای فروشندگان نرخنامه تعیین کند و روند فروش مواد اولیه به شهروندان را نظارت کند.

اکرام باشندۀ شهرخوست به آژانس باخترگفت که بهای مواد اولیه بلند رفته است و پول او برای خرید همه نیازهای خانواده اش کافی نیست.

اوگفت” دکاندارها ، مواد اولیه را هرچه دل شان می خواهد می فروشند.

بشیردیگر شهروند خوست می گوید که بیکاری ازیک سو و بلند رفتن های مواد اولیه ازسوی دیگر، خانواده ها را با چالش جدی مواجه کرده است.

اوگفت که با افزایش بی کاری ، توان خرید شان به شدت کاهش یافته است.

فضل الحق کارکن صحی درشهر خوست ازشاروالی خواست تا برای مواد اولیه نرخ نامه تعیین کند و هرازگاهی ازروند فروش این مواد به شهروندان نظارت کند تا فروشندگان قیمت فروشی نکنند.

عبیدالله عبیدی کارشناس امور اقتصادی ، با اشاره به بلند رفتن ارزش پول افغانی دربرابر ارزهای خارجی می گوید که با این حال باید نرخ مواد اولیه کاهش یابد نه افزایش.

اوهمچنان گفت” حالا باج گیری ها درمسیر شاهراه ها هم به صفررسیده است و تجارمصرف زیادی در داخل افغانستان برای انتقال مواد شان به بازارها ندارند.

امان مالک یک فروشگاه مواد غذایی درشهرخوست می گوید بلند بودن بهای مواد اولیه گناه آنان نیست، بلکه تجاری که مواد را ازکشورهای خارجی وارد افغانستان می کنند، مواد اولیه را به بهای بلند به آنان می فروشند.

شبیر احمد عثمانی رییس اطلاعات وفرهنگ خوست می گوید که گروه های کاری  درشاروالی خوست ایجاد شده است و این گروه بررسی ها از بازارها را شدت بخشیده است.

او به فروشندگان هشدارداد چنانچه دست به قیمت فروشی بزنند مجازات خواهند شد.

شاروالی خوست همچنان می گوید که با درنظرداشت بهای مواد غذایی درکشورهای تولید کنند و هزینه‌ی تجار تا انتقال آن به افغانستان، به زودی نرخ نامه یی را برای مواد اولیه تعیین خواهد کرد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا