اخبارTOPجهان

اسرائیل هیئت مذاکره کننده خود را از قطر فرا خواند

 

کابل ۱۲  قوس  باختر

موساد سازمان استخبارات اسرائیل، اعلام کرد پس از اینکه مذاکرات برای آتش‌بس در غزه به «بن‌بست »رسید، به افسران خود دستور داده شد تا قطر را ترک کنند.

در بیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری اسرائیل منتشر کرد گفته شده است دیوید بارنیا، رییس موساد می‌گوید: پس از دستور بنیامین نتانیاهو برای ترک قطر، «به تیم خود در دوحه دستور داد به اسرائیل بازگردند».

این سازمان می‌افزاید: «سازمان حماس به بخشی از توافق خود که شامل آزادی همه کودکان و زنان، بر اساس فهرستی که در اختیار حماس قرار گرفت و مورد تأیید آن‌ها بود، عمل نکرد».

قطر از زمان آغاز جنگ، میانجی‌گری مذاکرات بین حماس و اسرائیل را بر عهده داشته و نقشی کلیدی در سازمان‌دهی و تمدید آتش‌بس موقت اخیر و آزادی گروگان‌ها ایفا کرده است.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین جنبش حماس و اسرائیل با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اسرائیل جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها تن زخمی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا