اخبارTOPجهان

از شهادت ۸۲ تن در غزه و تظاهرات در حمایت از مردم غزه

 

کابل ۱۲ حمل باختر

وزارت صحت فلسطین از شهادت ۸۲ تن و مجروح شدن ۹۸ تن دیگر در پی حمله های رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه خبر داده است.

براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ وزارت صحت فلسطین اعلام کرد که طی ساعات گذشته ۸۲ نفردیگر در حمله های نظامیان اسرائیلی شهید و ۹۸ نفر دیگر مجروح شده اند، براین منوال آمار شهدا به بیش از ۳۲ هزار نفر و مجروحان به بیش از ۷۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است و پیکر شماری از شهدا در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده که به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امداد رسان قادر به انتقال آنان نیستند.

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای به مناسبت روز «زمین»، آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات آن را مسوولیت مسلمانان خواند و اعلام کرد که برای این کار، راهی جز مقاومت وجود ندارد.

همین‌گونه، مقاومت لبنان در ادامه حملات خود علیه اسرائیل، اعلام کرده است که روز گذشته تحرکات نیروهای رژیم اسرائیل در داخل پایگاه «الراهب» و اطراف آن را با موشک و توپخانه هدف قرار داده است.

جنبش مقاومت حماس می‌افزاید که هم‌چنان نیروهای آنان در حمایت از فلسطینیان در غزه، پایگاه «خربه ماعر» در منطقه جلیل غربی را با موشک هدف قرار دادند.

براساس گزارش‌ها؛ حزب‌الله لبنان نیز یک پایگاه نظامی اسرائیلی را در شهرک «ادمیت» با دو موشک ضد زره هدف قرار داد و تأکید دارد که تا زمان پایان توقف جنگ غزه به حملات خود ادامه می‌دهد.

این در حالی است که جهان نیز در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات اسرائیل اعتراضاتی برپاداشتند.

رسانه‌ها گزارش می‌دهد که باشندگان اسلو پایتخت ناروی در حمایت از ملت فلسطین و درخواست توقف جنایت‌های ارتش اشغالگر اسرائیل در نوار غزه تظاهرات کردند، حامیان فلسطین در سان‌فرانسیسکو در تلاشی نمادین سعی کردند از حرکت یک کشتی جنگی که برای ارائه کمک و حمایت از رژیم اسرائیل حرکت خود را آغاز می‌کرد جلوگیری کنند، در توکیو پایتخت جاپان نیز تظاهراتی در حمایت از مردم غزه و تلاش برای توقف تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه برگزار شد و هزاران مراکشی با برگزاری تظاهرات در ۵۲ شهر آن کشور حمایت مطلق خود را از ملت فلسطین و ساکنان غزه اعلام کردند.

پیش از این ناروی و جاپان اخیراً اعلام کرده‌ بودند که حمایت مالی از سازمان کمک و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) را از سر می‌گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا