انتخابات

اتحایه اروپا ازاعلام نتایج ابتدایی انتخابات استقبال کرد

کابل /۳ جدی / باختر
اتحادیه اروپا با نشر اعلامیه یی درپیوند با اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده است که به هرگونه شکایت انتخاباتی باید براساس قانون انتخابات رسیدگی شود
گزارشگرآژانس باخترمی نگارد: اتحادیه اروپا که دراین اعلامیه ازاعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده است و تاکیددارد که کشورهای عضو این اتحادیه از کارهای کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی برای ثبت و رسیدگی به شکایات نامزدان حمایت می‌کند.
اتحایه اروپا همچنان گفته است: ما از وظیفه حیاتی کمیسیون شکایات انتخاباتی، دررسیدگی به شکایات به گونه مسلکی ، مستقلانه و به موقع حمایت  می کنیم وبه هرگونه شکایت باید  براساس قانون رسیدگی شود .
اتحادیه‌ اروپا دراین اعلامیه  گفته است که این انتخابات  باعث تحکیم دموکراسی در افغانستان  می‌شود.
این اظهارات  اتحادیه اروپا در حالی بیان می شود که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی  دیروز دوشنبه  دوم جدی آغاز به کار کرد.
زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیز تاکید کرده است که  به تمامی شکایات به‌گونه قانونی رسیدگی خواهند کرد.
دین محمد عظیمی معاون کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به رسانه ها گفته است:درروز اول ثبت شکایات هزاران شکایت  درپیوند به اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری  از سوی دسته های انتخاباتی به این نهاد سپرده شده است و اطمینان می دهیم که ما به تمام شکایت ها رسیدگی می کنیم  وبی جواب نمی گذاریم وطبق قانون وطرزالعمل عمل می کنیم.
کمیسیون مستقل انتخابات روز یکشنبه اول جدی نتیجه ابتدایی  انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را اعلام کرد که بربنیاد معلومات کمیسیون انتخابات  محمد اشرف غنی با کسب 50،64 درصد آرا درجایگاه اول قرارگرفته است و عبدالله عبدالله با کسب 39،52 درصد آرا درجایگاه دوم قرارداد . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا