اخبارجامعهTOPصحت

آغازکارزار جدید واکسین پولیو درافغانستان

 

کابل ۷ حوت باختر

وزارت صحت عامه امارت اسلامی افغانستان در همکاری با ادارات بین المللی زیربط دومین دور کمپاین فرعی واکسین پولیو سال ۲۰۲۴ میلادی را امروز آغاز کرد.

این دور کارزار واکسین فلج کودکان در مناطق مختلف کشور از ۲۶ تا ۲۹ ماه فبروری سال ۲۰۲۴ میلادی تطبیق می‌شود. هدف این کارزار واکسین کردن بیش از  ۷.۶ میلیون طفل زیر پنج سال در مقابل ویروس پولیو است.

داکتر قلندر عباد، سرپرست صحت عامه امارت اسلامی افغانستان به مناسب آغاز این کارزار گفت: «ما متعهد هستیم که به همکاری شرکای کاری خود مرض پولیو  را در افغانستان محو کنیم.» «ما شب و روز تلاش می‌کنیم و کارزار‌های واکسین پولیو و خدمات تتمیمی صحی را ادامه می‌دهیم تا به هدف که همانا محو کامل مرض پولیو در سراسر کشور می باشد، برسیم.”

او  اضافه کرد “حمایت همه افغان ها، به خصوص محاسن سفیدان، بزرگان منطقه و علماء دین در فعالیت‌های محو مرض پولیو مهم است، نیاز است تا آنان در مبارزه علیه مرض پولیو اشتراک کنند و صحتمندی اطفال خود را حفظ کنند.”

پولیو یک مرض ویروسی است که قابل درمان و تداوی نیست و تنها توسط واکسین وقایه و محو می‌شود. کودکانی که به این مرض مصاب شوند برای همیشه فلج و یا هم از بین خواهد رفت.

سهم و مشارکت همه مردم جامعه در امر مبارزه با پولیو نهایت ارزنده است. والدین  با واکسین کردن تمام کودکان زیر سن پنج سال می‌توانند آنان را وقایه کرده و گردش ویروس پولیو که سببی این مرض است را متوقف و محو کنند و بزرگان محل نیز در تطبیق موفقانه کارزارهای واکسین پولیو  می‌توانند کارکنان واکسین پولیو را همکاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا