صحت

تعلیق فعالیت داکتران بدون مرز در شفاخانه ۱۰۰ بستر دشت برچی

 کابل/ ۲۶ ثور/ باختر
سازمان داکتران بدون مرز اعلام کرده است که فعالیت شان را در شفاخانه صد بستر دشت برچی در ناحیه سیزدهم شهر کابل به حالت تعلیق در آورده است.
این شفاخانه سه روز قبل گواه یک حمله هراس افگنانه بود که در آن ۲۴ بیمار که اکثر شان زنان بیمار و نوزدان بودند، جان باختند.
سه روز پس از حمله به بخش ولادی شفاخانه ۱۰۰ بستر دشت برچی سازمان داکتران بدون مرز ( ام اس اف) اعلام کرده است که فعالیت های خود را در این شفاخانه به حالت تعلیق در آورده است.
در زمان حمله سه داکتر خارجی در این شفاخانه حضور داشتند مگر منابع امنیتی و سازمان داکتران بدون مرز در مورد سرنوشت آنان چیزی نگفته اند. مگرسازمان داکتران بدون مرز با نشر اعلامیه یی حمله به شفاخانه ۱۰۰ بستر دشت برچی را به شدت نکوهش کرده است.
سازمان داکتران بدون مرز نگاشته است که داکتران بدون مرز از حمله دلخراش روز سه شنبه بر زنان باردار، مادران و نوزدان در شفاخانه دشت برچی کابل به شدت تکان خورده اند.
این سازمان گفته است که تعلیق فعالیت در این شفاخانه به معنای مسدود شدن شفاخانه نیست. با وجود عدم معلومات دقیق ، مراقبت های صحی برای زخمیان این رویداد و پشتیبانی از کسانی که در این رویداد آسیب دیده اند، ادامه دارد. بربنیاد اعلامیه سازمان داکتران بدون مرز بخش ولادی شفاخانه ۱۰۰ بستر در ناحیه سیزدهم شهر کابل برای بیش از یک و نیم میلیون جمعیت خدمات صحی عرضه می کرد. این سازمان در سال ۲۰۱۴ میلادی بخش ولادی ۵۵ بستر را در شفاخانه ۱۰۰ بستر دشت برچی ایجاد کرده است. صايم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا