جامعه

تسریع روند ساخت دوهزاروپنج صد واحد مسکونی درهرات

شهرهرات ۲۳ جوزا باختر
روند ساخت دوهزاروپنج صد واحد مسکونی در شهرک سعادت سرعت یافته است.
این شهرک به ارزش نوزده میلیون دالر امریکایی برای مهاجران و خانواده های نیازمند ازسوی اتحادیه اروپا ساخته می شود.
عبدالقیوم رحیمی والی هرات دیروز با هیئت اتحادیه اروپا، شماری از مسولان موسسات بین المللی و مسوولان محلی به ولسوالی زنده جان سفر کرد و از فعالیت های ساختمانی وامور توسعوی در شهرک سعادت بازدید کرد.
قرار است امور توسعه یی شهرک سعادت مطابق ماستر پلان تفصیلی که ازسوی وزارت شهرسازی منظور شده است، با همکاری موسسات بین المللی سرعت پیداکند. براساس این ماسترپلان درکنار ساخت سرپناه و توجه به امور آبرسانی وتوسعه یی این شهرک، جاده های اصلی وفرعی آن نیز به شکل پخته اعمار می شود.
رییس مهاجران ولایت هرات می گوید ازجمله طرح های روی دست، ساخت سرپناه می باشد که ازجمله سه مدل نمونه یی مسکن ، یک نمونه آن مورد تایید رهبری ولایت و هیئت همراه قرار گرفت.
مواد ساختمانی این سرپناه ها ازمنابع محلی تمویل می شود و هزینه آن نیز ازسوی موسسات بین المللی پرداخت می شود.
عبدالقیوم رحیمی  از همکاری  اتحاديه اروپا به خاطر تمويل پروژه ساخت مسکن در شهرک سعادت قدرداني کرد.
نيكلاس نماينده بخش هاي انكشافي اتحاديه اروپا درافغانستان نیز کمک به فراهم کردن تسهیلات زند گی به شهروندان به ویژه مهاجران و خانواده های بی بضاعت را از اولویت های کار خود اعلام کرد.
او می گوید:" اتحاديه اروپا بزرگترين پروژه ها را به خاطر حمايت از مهاجران وافراد بی بضاعت روی دست دارد.
شهرک سعادت که مخصوص مهاجران و خانواده های شهدای نیروهای امنیتی ودفاعی  می باشد درسی وپنج کیلومتری غرب شهرهرات در ساحه دوهزار جریب زمین ساخته شده است که دران صدها خانواده ساکن هستند.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا