جهان

تحلیلگران:بحران ویروس کرونا مسیر انتخابات امریکا را تغییر داده است

واشنگتن/ وی او ای / 7 ثور/ باختر
باوجود آن‌که میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا در امریکا دیروز به حدود ٥٢ هزار افزایش یافت، برخی از ایالت های عمدتاً جمهوری‌خواه، بخش هایی از دفترها و کسب و کار را بازگشایی کرده اند.
در عین حال، دونالدترامپ، رییس جمهوری آن کشور عصر روز جمعه  حین امضای بستۀ کمک ۴٨۴ میلیارد دالری، بار دیگر تاکید کرد که ادارۀ فدرال آن کشور برای مهار افزایش مرگ و میر افراد، کار بسیاری انجام داده است.
به گفتۀ رییس جمهور امریکا،انتظار می رفت که حداقل شمار تلفات به صد هزار نفر برسد، ولی افزود که اکنون این امیدواری وجود دارد که بسا کمتر از آن رقم باشد و این کار را نتیجۀ کارکرد و تلاش کارمندان حکومت فدرال، داکتران، نرس ها و کارمندان صحی خواند.
بحران ویروس کرونا در امریکا،پیکار های انتخاباتی ریاست جمهوری آن کشور را نیز تحت شعاع قرار داده است.
به باور شماری از تحلیلگران امریکایی، به نظر میرسد که اکنون این انتخابات یک همه پرسی روی نحوۀ کارکرد دونالد ترامپ در مورد بحران اقتصاد و صحت عامه در جریان بیماری همه گیر کووید ١٩ باشد.
با مرگ بیش از ٥٠ هزار نفر و بیکار شدن میلیون ها امریکایی، به خاطر شیوع ویروس کرونا، دونالدترامپ، مسیر کمپاین انتخاباتی خود را از عصر رفاه به قیادت احیای صحت مردم کشور تغییر داده است.
میزان محبوبیت رییس جمهور امریکا در این روز ها به خاطر کارکرد هایش سیر نزولی اختیار کرده است.
در عین حال، میزان محبوبیت جو بایدن،نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا، باوجود کاهش سطح پوشش خبری و برگزاری مبارزات اتنخاباتی اش، بلند بوده است.
تحلیلگران می گویند که تجربۀ سال ها کار در دولت و مدیریت شیوع ایبولا در دورۀ زمامداری بارک اوباما، رییس جمهور پیشین امریکا، باعث تقویت جایگاه  بایدن شده است.
اما کارشناسان چون مت گروسمن می گویند که کارزارهای انتخاباتی تا حال پایان نیافته است و ممکن وضعیت تغییر کند.
# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا