جامعه

ملا امامان شهر کابل مردم را به وحدت و یک پارچگی فراخواندند

کابل  باختر   ۴    اسد
ملاامامان٬ واعظان وخطیبان مساجد و تکیه خانه های شهر کابل امروز قبل از ادای نماز جمعه مردم را به وحدت واتفاق دعوت کردند و گفتند که تنها وحدت نظرو عمل است که می تواند مردم مسلمان افغانستان را از وضعیت اسفبار کنونی نجات دهد .
گزارشگرآژانس باختر می نگارد٬ ملا امامان ٬واعظان و خطیبان مساجد و تکیه خانه های شهر کابل با بررسی وتحلیل اوضاع جاری در کشور گفتند که توطیه های زیادی در برابر مردم افغانستان وجود دارد اگر مردم ما با اخوت اسلامی٬وحدت نظر وعمل در برابرآن ایستاده نشوند پیامد زشت برای مردم ما خواهد داشت.
آنها بااستناد به گفته هاوبرنامه های شماری از کشور های دور ونزدیک افغانستان هشدار دادند که بیرونی ها در پی منافع خود اندو برای رسیدن به مقاصد شان ٬ افغانستان را میدان جنگ ساخته اند که قربانی آن مردم افغانستان اند.
ملا امامان و واعظان در کابل٬ یادآور شدند که هیچ کشوری خارجی برای افغانستان دوست شده نمی تواند ٬دوستی و دشمنی آنها با مردم ما روی منافع شان است. تنها وحدت ملی ٬ فکر و اندیشه ملی است که می تواند افغان را از این حالت بحرانی نجات دهد.
آنها تاکید کردند که صلح خواست و حق مشروع مردم افغانستان است این حق را بایدمردم افغانستان به دست بیاورند و آن زمانی امکان پذیراست که افغانان به مرزبندی های سیاسی٫ مذهبی٬ قومی٬ سمتی ونژادی نه بگویندودرپناه وحدت ملی برای دفاع از ارزش های ملی و دینی شان بسیج شوند.
علمای دینی در کابل٬ ازدولت ومخالفان آن خواستند که یک دیگر را تحمل کنند٬کشیدگی های شان را در پرتو ارشادات دینی و شرعی ودر پرتو سنن پسندیده مردم افغانستان حل کنند.
مردم افغانستان باید بدانند که صرف نظرازمرز بندی سیاسی( دولتی یا طالب) سرنوشت سیاسی مشترک دارند و باید برای تعیین سرنوشت شان ونجات کشور شان یک مشت شوند.
ملا امامان وواعظان شهر کابل گفتند که پیامبران بزرگوارما چون حضرت ابراهیم٬ حضرت اسماعیل وحضرت رسول اکرم (ص) در روز گار شان با شرایط سخت مبارزه کردند مگر به قلدرگری و زور گویی نه گفتند ودر امر انجام رسالت شان پابند و قوی باقی ماندند ما که ملت ابراهیم و امت محمد(ص) هستیم زندگی٬کارو زحمات آن بزرگواران را الگو و سرمشق قرار داده متین و استوار٬ راه ومسیر آینده خود را تعیین کنیم . #/ صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا