سیاست

استاد دانش: حکومت مکلف به اصلاحات درکمیسیون های انتخاباتی می باشد

کابل 23 جدی باختر
استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در مراسم  افتتاح کنگره ملی مساعدت های حقوقی سخن می‌گفت، با اشاره به کارکرد ضعیف کمیسیون‌های انتخاباتی، به «اصلاحات همه جانبه» دراین دونهاد تأکید کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رییس جمهور با اشاره به سپری شدن سه ماه از زمان برگزاری انتخابات ولسی جرگه  پارلمانی گفت که هنوز نه تنها از نتایج انتخابات خبری نیست، بل در سایۀ اتهامات تقلب، تخطی و فساد، اعتبار و حیثیت دولت و مردم افغانستان نیز به صورت کامل کاملا زیر سؤال رفته است.
به گفته استاد دانش، روند رأی‌دهی و انتخابات به عنوان پر افتخارترین صحنه‌های مشق دموکراسی و مشارکت داو طلبانه و مدنی مردم، به ابزاری برای طعنه‌ها و توهین‌های دوست و دشمن و به یک نوع سرافگندی تبدیل شده است.
معاون رییس جمهور افزود: «کمیسیون‌های انتخاباتی بدانند که کاسۀ صبر مردم لبریز شده و بیش از این نمی توانند ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را تحمل کنند.»
وی با توجه به وضعیت موجود تأ کید کرد که اکنون مکلفیت حکومت وحدت ملی است که اصلاحات همه جانبه را در کمیسیون‌های انتخاباتی روی دست گیرد و از اتلاف و تضییع حقوق مردم جلوگیری کند.
گفتنی است که با گذشت سه ماه از زمان برگزاری انتخابات ولسی جرگه پارلمانی، تاکنون نتایج نهایی هیچ یک از ولایات و نتایج ابتدایی ولایت کابل اعلام نشده است و کمیسیون مستقل انتخابات هر از گاهی زمان اعلام نتایج ابتدایی ولایت کابل را به تأخیر می اندازد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا