جامعه

قطع جریان آ ب آشامیدنی و زراعتی برای مردم مشکلات ایجاد کرده است

میمنه / باختر/ 21/ سرطان
صد هاتن درولایت فاریاب دیروز دریک گردهمائی اعتراض آمیز خواهان جریان آب آشامیدنی شدند.
این درحالیست که از دوماه بدینسو یک قوماندان جهادی و پدر رییس شورای ولایتی فاریاب جریان آب آشامیدنی را برولسوالی پشتونکوت و شهر میمنه مسدود کرده است.
معترضین مدعی اند که غلام قادر رحمانی قوماندان اسبق جهادی و فعلاً قوماندان نیروهای خیزش مردمی و پدر رییس شورای ولایتی آب آشامیدنی آنان را قطع نموده است همچنان ازدوماه بدینسو به کشتزارهای آنان آب نرسیده و درحال ازبین رفتن میباشد .
محمد صالح از باشندگان ولسوالی پشتونکوت به آژانس باختر گفت که زمین خود را ترکاری و حبوبات کشت کرده ام اما به دلیل نرسیدن آب تمام آن در حال ازبین رفتن است .
وی افزود : قادررحمانی به دلیل دشمنی با مردم یکجا ازقریه های پشتونکوت ، دست به چنین کاری زده و هزاران خانواده را با مشکلات مواجه ساخته است وی از حکومت تقاضا کرد که جلوظلم و ستم این فرد را بگیرند.
رییس شورای مردمی ولسوالی پشتونکوت نیز مسدود بودن جریان آب را تائید نموده گفت هزاران جریب زمین زراعتی درحال خشک شدن است.
اما رییس شورای فاریاب این معضل را توطیه علیه خانواده اش خوانده گفت که مسئله قطع آب یک موضوع حقوقی بین دو قریه است که باید از سوی حکومت محلی ، برای آن راه حل دریافت گردد . اما تا اکنون این کار صورت نگرفته است.
انور سادات والی فاریاب نیز با تائید این موضوع گفت که تاکنون علت قطع آب و مردم ولسوالی پشتونکوت و شهرمیمنه مشخص نشده ، اما هیئتی از سوی رهبری ولایت توظیف شده تا هرچه عاجل به این مشکلات پایان دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا