گزارش ها

خوشبینی ترامپ از اوضاع افغانستان

کابل اول سرطان باختر
رییس جمهوری امریکا در تازه ترین اظهاراتش گفته است که وضعیت افغانستان پیشرفت خوب دارد و چیز های خوبی در حال اتفاق افتادن است .
گزارشگرآژانس باخترمی نگارد: دونالد ترامپ رییس  جمهورامریکا درمصاحبه با مجله تایمز آن کشور از احتمال کاهش نیروهای امریکایی درافغانستان سخن گفته است وبیان داشته است که چیزهای خوبی در افغانستان در حال اتفاق افتادن است.
رییس‌جمهوری امریکا دراین مصاحبه درباره گفت وگوهای صلح افغانستان اشاره نکرده است.
آگاهان این گفته های ترامپ را به گفت و گوهای  نمایندگان امریکا وطالبان ربط می دهند که هر دوطرف نسبت به نتایج آن خوشبین اند.
امریکا و طالبان تاکنون شش دور مذاکرات را باهم سپری کرده اند که در آن روی آینده سیاسی افغانستان خروج نیروهای امریکایی ازاین کشورو این که افغانستان دیگر مکان هراس افگنان بین المللی نخواهد شد بحث هایی شده است.
با آن که رییس جمهوری امریکا خوشبین اینده سیاسی افغانستان است وبرای خاتمه بخشیدن به طولانی ترین جنگ امریکا، در خارج شدن از آن کشور تلاش دارد، سیگاریا اداره تفتیش خاص  امریکا برای بازسازی افغانستان درگزارش تازه خود، امریکا را به بی تفاوتی در جنگ افغانستان متهم کرده است و نوشته است که امریکایی ها دربسیاری موارد با افغانان مشوره  نمی کند صرف خبر وهدایت می د هند .
یافته های این گزارش نشان می دهد که امریکایی ها دربسیاری تصمیم  گیری ها با مقامات افغان  مشوره نمی کنند که این اقدام  نا هماهنگی میان امریکا و افغانان ،برنامه های  مشترک را با ناکامی روبه رو می کند زیرا این کار امریکایی ها به افغانان صرف درحد یک خبروهدایت دادن است زیرا نه ازافغانان  سوال می شود ونه همرایشان مشوره می شود
در همین حال نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده از حزب دموکرات اوضاع افغانستان را دشوار توصیف کرده است و تاکید کرده است که امریکا کارهای زیادی در افغانستان دارد که باید انجام دهد.
آگاهان سیاسی افغان مقام های امریکایی را به تناقض گویی در مورد افغانستان متهم می کنند و می گویند که که این مقام ها حرف و گفته های واحد ندارند٬ رییس جمهوری امریکا از پیشرفت سخن می گوید ٬ سیگار از نبود هماهنگی میان نیروهای افغان وامریکایی حرف می زند و رییس مجلس نمایندگان برخلاف ترامپ وضعیت افغانستان را نگران کننده می گوید. در حالی که امریکا روی یک برنامه و هدف تعریف شده در افغانستان حضور دارد و باید مسوولانه عمل کند.
تاکید مردم افغانستان مسوولیت پذیری بیشتر امریکا در افغانستان است چون جنگ جاری در کشور جنگ در برابر هراس افگنان است نه جنگ داخلی. این هراس افگنان اند که تهدیدی را متوجه امریکا و دیگر کشور های جهان کرده اند و امریکا با متحدان خود در مهار این گروه و کشور های حامی شان اقدام کند. روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا