اقتصاد

جمعآوری سیمکارت های ثبت ناشده از شهر کابل

کابل / ۱۶ حوت /باختر
پولیس کابل روند جمعآوری سیمکارت های ثبت نا شده را آغاز کرده است.
به گزارش آژانس باختر:فروش سیمکارت بدون هیچ مدرک قانونی به یک امر عادی در کابل مبدل شده است.
دسترسی آسان و بدون مانع به سیمکارت در شهر کابل وولایت های دیگر کشور٬نه تنها زمینه فعالیت های غیر قانونی را در کشور مساعد کرده است بل زمینه مزاحمت برای خانواده ها را نیز مساعد کرده است .
فروش سیمکارت های غیر قانونی٬ نگرانی های جدی را برای شهریان کابل در پی داشته است پولیس به فروشندگان سیمکارت های ثبت ناشده هشدار داده است که دست از این کار بردارند.
پولیس کابل می‌گوید که عملیاتی را برای جمع‌آوری سیمکارت‌های غیر راجستر به راه انداخته است و نزدیک به سه هزار سیمکارت ثبت‌نشده را از نزد فروشندگان و خرده‌فروشان شهر جمع‌آوری کرده‌است.
فردوس فرامرز؛ سخنگوی پولیس کابل گفته‌است که در عملیات جمع‌آوری سیمکارت‌های غیر راجستر، نمایندگان سارنوالی ، حوزه‌های امنیتی، وزارت مخابرات و اداره تنظیم‌کننده خدمات مخابراتی یا اترا حضور داشتند و از فروشندگان سیمکارت‌ها خواسته شده تا سیمکارت‌های غیر راجستر را به فروش نرسانند.
او می گوید : وجود سیمکارت‌های ثبت‌نشده عامل مهم درافزایش جرایم جنایی در شهر کابل است ودسته های جنایتکار برای پیشبرد کارهای‌شان بیش‌تر از سیمکارت‌های ثبت‌نشده استفاده می‌کنند ٬ از این سیمکارت‌ها در جرایم جنایی، سایبری و تروریستی استفاده می‌شود.
در همین حال ٬مسوول یک شرکت مخابراتی که نخواست ازاو گرفته شود می گوید که شرکت های مخابراتی برای ایجاد سهولت برای مشتریان  شان در کنارآن که دفاترمرکزی فروش دارند از طریق نمایندگی های فرعی نیز سیمکارت ها به فروش می رسد٬این نمایندگی ها متعهد اند که سیمکارت بعد از طی مراحل قانونی که موجودیت تذکره٬ آدرس دقیق وعکس متقاضی شرط اصلی است به فروش برسانند٬ مگر با تاسف شماری از این نمایندگی ها این کار نکرده اند سیمکارت ها را به گونه غیر قانونی در شهر پخش می کنند. در اینجا هم ما ٬هم شهروندان و هم ادارات امنیتی باید مشترک کار کنیم تا به این مشکل خاتمه بخشیده شود.
بهترین راه برای دریافت سیمکارت ٬مراجعه به دفاتر فروش این شرکت ها است.
مگر مردم این گفته ها را قبول ندارند این شرکت های مخابراتی اند که باید بر نمایندگی های فرعی شان کنترول داشته باشند و اگر خلاف ورزی آنان را مشاهده می کنند٬با آنان قطع رابطه کنند وفعالیتچ نمایندگی ها را متوقف کنند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا