امنیت

مقامات پولیس کابل : منبعد دربرابر عاملان وقایع جنایی حالت تعرضي خواهند داشت

 

مقامات پولیس کابل میگویند که منبعد در برابر مجرمان وعاملان وقایع جنایی از حالت تعرضی کارخواهند گرفت .

به گزارش آژانس باختر، جنرال محمدظاهر  رئیس تحقیق جرایم  جنایی  قوماندانی امنیه زون ساحوی کابل  میگوید منبعد به جنایتکاران این موقع داده نخواهد شد تا دربرابر پولیس دست به مقاومت بزنند بل پولیس دربرابر آنان حالت تعرضی خواهدداشت .

این اظهارات جنرال ظاهر در حالی بیان میشود که چندی قبل گروپي از دزدان مسلح در مکروریان ها هشدار پولیس را مبنی بر تسلیمی نادیده گرفته و به سوی افراد پولیس آتش گشودند .

 به گفته این مقام پولیس کابل در جریان تیراندازی متقابل، دو تن از دزدان مسلح کشته شد و یکتن از افراد پولیس زخم برداشت .

 ضمناً این مقام پولیس تاکید براین امر دارد که سطح جرایم درکابل کاهش یافته مگر عوامل جنایت در شهر همچنان وجود دارد. رییس کشف و تحقیق جرایم جنایی کابل دستاوردهای پولیس را در روز های اخیر قابل لمس میداند و میگوید که درجریان یک هفته گذشته یازده نفر را به اتهام فعالیت  های جنایی ( سرقت های مسلحانه و قتل ) بازداشت شده اند دراین میان هفت تن سارق مسلح  دوتن مال خور و یا راه بلد و دوتن دیگر عاملان یک قضیه قتل اند.

 هفت نفر که به اتهام قتل بازداشت شده اند مجرمین متکرر اند آنها برعلاوه آنکه در چند دزدی مسلحانه در نواحی سوم ، ششم و هفتم شهر کابل سهم داشته اند عامل دو قضیه اصلی سرقت  درکابل ، دزدی اموال منزل معاون کميشنری کمیسیون حقوق بشر و سرقت اموال منزل یکتن از مسوولان بلند پایه شاروالی کابل پنداشته شده اند.

جنرال ظاهر تاکید داردکه وقایع آدم ربایی درکابل به صفر رسیده درحالیکه سه سال قبل حداقل یک واقعه آدم ربایی درکابل ثبت میشد .

 به گفته این مقام پولیس کابل ،ناتوانی باندهای جنایی در آدم ربایی آنهارا متوجه سرقت های مسلحانه ساخته ودوواقعه اخیر سرقت درشهر کابل از سوی همین باند ها انجام شده است.

ضمناً این مقام پولیس از گرفتاری یک پسر و پدر یاد میکند که پسرش با کشتن یک راننده تکسی که شخص موسفید و ازیک پا معیوب بود موترش را بالای پدر به فروش رسانیده است .

 همه این مجرمان در دید خبرنگاران قرارگرفتند و همه اعتراف به جنایات های نمودند که مرتکب آن شده اند .

 مقامات پولیس کابل میگویند که آنها در مقابله و تحرک عمل در برابر مجرمان جنایی و قانون شکننان دست بالایی دارند و هیچ واقعه جرمی نمیتواند که زیادتر از 72 ساعت از نظر پولیس پنهان باقی بماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا