امنیت

جلسه مشترک وزارتهای دفاع ملی، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی برگزارشد

 

کابل 12 قوس باختر

جلسه مشترک مسوولان وزارتهای دفاع ملی ، امور داخله  وریاست عمومی امنیت ملی دیروز برگزارشد.

درین جلسه قابلیت های قوای امنیتی افغان در راستای تامین امنیت وطرز اکمالات آنها مورد بحث همه جانبه قرارگرفت.

به اساس معلومات  دفتر مطبوعاتی  سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر، درین جلسه که با حضور ستر جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی ، مجتبی  پتنگ وزیرامور داخله ، سترجنرال شیرمحمد کریمی لوی درستیز وزارت دفاع ملي، جنرال حسام الدین معاون اول ریاست عمومی امنیت ملی و معین پاليسي وزارت داخله برگزار شده بود، وزیردفاع ملی وضعیت اردوی ملی را ارزیابی کرده گفت، اولویت های ما درحال حاضر از یک جانب انتقال مسوولیتها درموعد معین و ازطرف دیگر رفع چالش ها می باشد که در برابر اردوی ملی قراردارد.

وی افزود: بخاطر یکه با اطمینان  به یک دفاع مستقلانه برسیم باید کمبودات قوای هوایی، قدرت آتش ثقیله، آموزش و تجهیزات استخبارات و انجنیری به خاطر خنثي كردن ماين مرفوع گردد و در اكمال اين نيازمندي ها سعي و تلاش  جدی را بخرچ دهیم.

سپس جنرال مجتبی پتنگ وزیرداخله کمبودها و جالش های پولیس ملی را برشمرده گفت، وظایف پولیس باگذشت هرروز  درعرصه های مختلف سنگین ترگردیده که باید در قسمت تعلیم و تربیه، تجهیز و بودجه آن توجه جدی صورت گیرد.

درادامه داکتر میلن معاون پالیسی و ستراتیژی وزارت دفاع امریکا در حالیکه جنرال الن قوماندان آیساف، جنرال بولیجر معاون آن و یکتعداد از جنرالان و مسوولین ایساف نیز حضورداشتند گفت:  ایالات متحده امریکا به تعهد خود بخاطر  ساختن یک نیروی امنیتی پاسخگوی برای افغانستان متحد است و کمک های این کشور  بعد از 2014 نیز ادامه خواهدداشت.

دراین نشست معین وزارت امور داخله در امور پالیسی ، رییس کشف و استخبارات و رییس اوپراسیون ستردرستیز گزارش های مفصلی از وضعیت استخباراتی و امنیتی کشور  ارایه  نموده دیدگاه های شانراپیرامون بهبود اوضاع ارایه داشتند.

دراین راستا بعد ازبحث و گفتگو های مفصل توافق  شدکه چالش هاقدم به قدم تا رسیدن به2014 مرفوع گردد و بطور مشخص در قسمت تجهيز قوای هوایی، حصول یکتعدادسلاح ثقیله  ومقدار وسایل ماین پاکی و همچنین آموزش و مسلکی ساختن قوای امنیتی افغان مرتبا" سعی  و کوشش   بخرچ داده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا