صحت

در روز انتخابات، به مصدومین حوادث مختلف در کشور رسیده گی عاجل صورت گرفت

کابل باختر 25 جوزا
     وزارت صحت عامه و سایر وزارت خانه ها و ادارات مسؤول در بخش صحی، با عرضه خدمات عاجل  صحی  در 24 جوزا  روز تمثیل اراده مردم افغانستان، سهم بزرگی را در برگزاری بهتر دور دوم انتخابات در سراسر کشور، ادا  نمودند.
وزارت صحت عامه  با همکاری وزارت های دفاع ملی،  داخله،  تحصیلات عالی، ریاست عمومی امنیت ملی و جمعیت افغانی سره میاشت، غرض رسیده گی عاجل به  آسیب دیده گان حوادث احتمالی  در روز انتخابات، اقدام به ایجاد یک مرکز سوق و اداره صحی در شفاخانه سردار محمد داوود خان در کابل نموده و در راستای تداوی مصدومین ، همآهنگی ها و سهولت های لازم صحی  را  فراهم کردند.
در این روز 116 تن از هموطنان ما به شمول خانم ها و اطفال در اثر رویداد های مختلف  در سراسر کشور مجروح و مصدوم گردیده و بعد از انتقال به شفاخانه ها،  تحت مراقبت های جدی قرار گرفتند که همین اکنون وضعیت صحی آنها رو به بهبود میباشد.
همچنان تمام تسهیلات صحی در سرتا سر کشور در این روز رخصتی به روی مردم گشوده بوده  و برعلاوه رسیده گی به زخمیان حوادث به وقوع پیوسته، به مریضان عادی  نیز رسیده گی صورت گرفته است.
قبل براین وزارت صحت عامه طی یک اعلامیه مطبوعاتی از آماده گی های صحی  و باز بودن مراکز صحی در روز انتخابات  در سراسر کشور خبر داده و متعهد به رسیده گی فوری به مصدومین حوادث احتمالی در این روز،  گردیده بود.
وزارت صحت عامه از عموم کارمندان صحی که با  حضور مؤثر شان در شفاخانه ها و کلینیک ها در روز انتخابات،  به ایفای رسالت وظیفوی شان پرداخته اند، سپاسگذاری و قدردانی به عمل میاورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا