سیاست

محمد کریم خلیلی :تا مردم خود تغییر ایجاد نکنند، اجتماع نیز تغییر نخواهد کرد

 

كابل باختر 11 دلو

شورای اجتماعی مردم اسماعلیه قوم نیکپَی، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور ملاقات نمود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باخترخبر :

دیدار کنندگان که از دسته هاي مختلف مردم نیکپَی نمایندگی می کردند،  در مورد یک سلسله مشکلات محیطی مردم نیکپَی با معاون رییس جمهور صحبت نموده و خواستار توجه دولت افغانستان در جهت رسیدگی به مشکلات مردم نیکپی شدند.

شورای متذکره در مورد آن عده از خانواده های مردم نیکپی که  دراثر حوادث طبیعی از مناطق خود بیجا شده اند، ابراز نگرانی نموده و خواستار کمک و رسیدگی دولت به بیجا شدگان، شدند.

به گفته آنان، با توجه به جمعیت مردم نیکپی در مناطق مختلف کشور، فرزندان تحصیل یافته و مجرب این مردم در ادارت دولتی مناطق که زندگی می کنند نقش نداشته و باتوجه به حقوق شهروندی شهروندان کشور که درقانون اساسی تسجیل یافته است، آنان نیز حق را دارند که در ادارت دولتی نقش داشته باشند. شورای متذکره همچنین یاد آور شد که در جریان ده سال گذشته فرزندان آنان در عرصه های مختلف تحصیل نموده و شایستگی کار در ادارات دولتی و خصوصی را بدست آورده اند و اکنون از دولت افغانستان می خواهند تا دراین زمینه توجه جدی نماید.

دیدار کنندگان همچنین اظهار داشتند که مردم اسماعلیه نیکپی در روشنای قوانین نافذه کشور و به منظور انسجام و هماهنگی های بیشتر در امور اجتماعی، به ایجاد شورای ها ونهادهای مدنی و مردمی اقدام نموده و قرار است در آینده نزدیک شورای سراسری مردم نیکپی که درمناطق مختلف کشور زندگی می کنند نیز ایجاد گردد.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، ایجاد شورای های مردمی و اجتماعی را گام بزرگ در جهت همدلی و همسویی بین مردم افغانستان عنوان نموده و ابراز امید واری نمود که شورای های مردمی  مردم نیکپَی نیز بتواند بنیه و اساس خوبی  برای شورای سراسری آن مردم  شود.

معاون رییس جمهور اقدام مردم نیکپی در ایجاد شورای های مردمی را یک تغییر مثبت ارزیابی نموده افزود که براساس آموزه های دین مبین اسلام، تا مردم خود تغییر ایجاد نکنند، اجتماع نیز تغییر نخواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر وحدت و هماهنگی بین مردم افغانستان، روی آوردن مردم به کسب و تحصیل علم و دانش را مایه امید واری دانسته و تصریح نمود که با توجه به علاقه زاید الوصف مردم به تحصیل دانش در زمینه های مختلف، آینده کشور  نیز درخشان به نظرمی رسد.

معاون رییس جمهور درخصوص رسیدگی به مشکلات مردم اسماعلیه  مردم نیکپَی، به دیدار کنندگان اطمینان داده و اظهار داشت که توجه به مشکلات و نیازمندی های مردم افغانستان یک الویت اساسی به شمار می رود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا